مدیرکل مدیریت بحران خوزستان هشدار داد:

خطر ایجاد کانون‌های ریزگرد جدید در خوزستان/نهال‌های کاشته شده در حال خشک شدن‌ هستند

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان هشدار داد: سیلاب و باران‌های بسیاری که در سال آبی جاری داشتیم باعث عوارضی مانند افزایش دما، تبخیر و.. شده است که این موارد می‌توانند منجر به خشکی سریع خاک و حتی ایجاد یکسری کانون‌های ریزگردی جدیدی بشوند.

احمدرضارستمی: به گزارش خورنا در نشست بررسی راهکارها و اقدامات لازم برای حل مشکل عرصه‌های ریزگرد در سطح استان که امروز روز دوشنبه ۲۷ خرداد ۹۸ در اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان برگزار شد کیامرث حاجی زاده ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: پروژه نهال کاری که در عرصه‌های ریزگرد استان کلید خورده است از پروژه‌های ملی و بسیار مهمی است که متأسفانه به دلیل عدم هزینه کرد درست اعتبارات بحث ریزگردها این نهال‌های کاشته شده در حال خشک شدن هستند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان اضافه کرد: البته در این زمینه هیچ گونه اهمال کاری از جانب هیچ نهادی پذیرفته نیست و با کم‌کاریهای احتمالی قاطعانه برخورد می‌کنیم زیرا پای پروژه ملی و بیت المال در میان است که باید به خوبی مدیریت شود.

وی جهاد نصر را متولی اصلی تأمین آب عرصه‌های ریزگرد استان خوزستان دانست و تاکید کرد: اگر از سوی جهاد نصر تاکنون آبی به این نهال‌ها داده نشده است باید هرچه سریعتر پاسخ گو باشد.

حاجی‌زاده ضمن اشاره به نیاز ۳۰ هزار هکتار عرصه ریزگرد به آب گفت: اگر آب جنوب شرق و کانال کوت امیر نبود بی‌شک تاکنون تمامی نهال‌های کاشته شده در معرض خشکی و نابودی قرار گرفته بودند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان خاطر‌نشان کرد: برخی دستگاه‌ها فکر می‌کنند کار در عرصه‌های ریزگرد به پایان رسیده است در حالی که این گونه نیست و کار باید همچنان تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه یابد بنابراین ما از جهاد نصر، اداره کل منابع طبیعی و سازمان آب و برق انتظار داریم که همکاری‌های مضاعفی در این زمینه داشته باشند.

وی در پایان عنوان کرد: اداره کل منابع طبیعی ملزم به پرداخت ۲۰ میلیارد ریال جهت راه اندازی کردن پمپ‌های آب در شرکت آب جنوب شرق است و از سوی دیگر مساله ترمیم و برطرف کردن جاده شریف آباد در شهرستان کارون نیز باید هر چه سریع‌تر انجام شود.