حواشی جلسه ستاد اربعین در خرمشهر

عباس مدحجی : نکات قابل توجه اظهارات پور جلالی رئیس ابفای خرمشهر در جلسه ی امروز ستاد هماهنگی اربعین در خرمشهر :

رئیس امور آب و فاضلاب خرمشهر: آبرسانی از طرح غدیر به این شهرستان به دلیل شکستگی در خط انتقال و واگذاری انشعاب های جدید به صنایع خرمشهر ۵۰ درصد کاهش یافته است. قرار نبود فروش آب از خط غدیر به صنایع انجام شود.

شاید این جنجالی ترین نکته مطرح شده توسط پور جلالی باشد. بحثی که خرمشهر را سال گذشته وارد چالش بزرگی کرد و با ادعای تمام مسولین وقت قرار بود با راه اندازی طرح انتقال آب غدیر به خرمشهر از میان برداشته شود. اکنون و با گذشت یک سال از آن روزهای تلخ ، آبفا امروز هم از نصف شدن آب غدیر خبر میدهد هم از فروش آب شرب مردم به صنایع. تنها باید امید داشت ، وزارت نیرو برای تامین آب شرب مردم در روزهایی که به گرمی میروند برنامه ریزی های لازم را انجام داده باشد.

مدیر آبفا خرمشهر : در حال حاضر بخشی عظیمی از آب طرح آبرسانی غدیر برای مصرف صنایع به شهرک صنعتی خرمشهر منتقل می‌شود که این امر کاهش روزانه آب به تأسیسات آبرسانی خرمشهر را به دنبال داشته است. با این روند قطعاً در اربعین امسال با مشکل آب آشامیدنی برای زائران اربعین مواجه خواهیم شد.

شهرک صنعتی خرمشهر با بلعیدن مقدار زیادی از آب شرب خرمشهر نه تنها خرمشهر را در خطر کمبود آب قرار میدهد،که طبق پیشبینی پور جلالی زایران اربعین هم دچار چالش بی آبی خواهند شد. پیش ازاینها صنایع آب مورد نیاز خود را از رودخانه تامین میکردند و طرح غدیر قرار بود تمام توانش را روی آب رسانی به شهرها متمرکز کند. اگر سازمان آب و برق استان خوزستان اتفاقات پارسال خرمشهر را فراموش کرده است بهتر است نگاهی به سایتهای خبری بیندازد.

رئیس آبفای خرمشهر در گفتگو با خبرنگار ایرنا : برای حل مشکل فاضلاب موکب‌های مستقر در مسیر گذرگاه مرزی شلمچه تعدادی کانال تخلیه فاضلاب ساخته شده که هر موکب در ایام اربعین می‌بایست یک دستگاه ماشین تخلیه فاضلاب آماده در کنار موکب خود داشته باشند تا مجاری فاضلاب سر ریز نشوند.

باتوجه به پیشبینی استقرار حدود ۴۰۰موکب در مرز شلمچه و احتمال عملی شدن این راهکار آبفا ، امسال باید علاوه بر ترافیک سنگین زائران و دستگاههای اجرایی در مرز‌، باید شاهد استقرار و عبور و مرور چهارصد دستگاه ماشین تخلیه فاضلاب در مرز شلمچه هم باشیم. مسیر مواصلاتی مرز به سطح شهر یا محل تخلیه هم مملو از رفت و امد خودروهای تخلیه فاضلاب میگردد.

اینطور میشود که مسولان اشتباه میکنند ، مردم تاوان میدهند! اظهارات صادقانه پورجلالی در این زمان ثبت شد تا بعد خیلی ها نگویند کسی بما نگفت!