سیلاب ۲۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شادگان را شوره گیری کرد

خورنا – فرزاد شعبانی

مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: سیلاب اوایل امسال ۲۸ هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان را شوره گیری کرد که در افزایش تولیدات کشاورزی در این منطقه نقش موثری دارد.

خلیل منیعات اظهار داشت: بارندگی و سیلاب اخیر موجب تقویت سفره آب‌های زیر زمینی و افزایش آب دهی رودخانه و تالاب شادگان شده است و اکنون مزارع کشاورزی شادگان با مشکل کم آبی و خشکسالی مواجه نیستند.

وی با بیان اینکه بارندگی و سیل اخیر موجب آبگیری و جاری شدن دوباره رودخانه و تالاب بین المللی شادگان شده است، افزود: بارندگی وسیل موجب تقویت آب‌های سطحی شده و کشاورزان را از برداشت آب از رودخانه‌ها بی نیاز کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: همچنین سیل اخیر ۲۱ هزار هکتار مزارع کشاورزی و هفت هزار هکتار نخلستان های شادگان را شوره گیری کرد و با این اتفاق سال زراعی خوبی را برای کشاورزان پیش بینی می‌کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: خشکسالی در سال گذشته در نخیلات شادگان میزان تولید خرما را از ۸۵ هزار تن به ۴۵ هزار تن کاهش داده بود ولی با پر آب شدن رودخانه و تالاب امسال می‌توان شاهد افزایش تولید خرما در این شهرستان بود.

منیعات تصریح کرد: شادگان دارای ۲ میلیون اصله نخل و ۳۲ کارگاه بسته بندی خرماست که محصولات آن به کشورهای خلیج فارس و برخی کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

سیلاب فروردین ماه امسال علاوه بر خسارت به برخی روستاهای شادگان موجب زیر آب رفتن مزارع و زمین های کشاورزی این شهرستان شد.

شادگان دارای ۵۷ هزار هکتار زمین کشاورزی است که از این میزان ۱۳ هزار و ۶۰۰ هکتار آن نخلستان است.
زندگی مردم شادگان بر کشاورزی استوار است. گندم، جو، شلتوک و صیفی‌جات مهمترین محصولات کشاورزی این شهرستان هستند.
وجود ۲ رودخانه کارون و جراحی و بیش از ۵۷ هزار هکتار زمین کشاورزی قابل کشت، شادگان را از جمله مناطق مهم اقتصادی خوزستان تبدیل کرده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *