حجت السلام و المسلمین هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی:

مذاکره با دشمن در شرایط فشار حداکثری یک خطای استراتژیک است

خورنا|باقر گل فر:به گزارش خبرنگار خبرگزاری خورنا بعه نقل از روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی سید سلمان هاشمی امام جمعه،ظهر امروز درخطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به دیدار نخست وزیر ژاپن با مقام معظم رهبری؛اظهار کرد:دیروز و علیرغم گذشت  حدود ۳۰ سال از رهبری امام خامنه ای شاهد صحنه ای جالب توجه از برخورد ایشان با نخست وزیر ژاپن بودیم،شکست مفتضحانه و تحقیر آمیز رئیس جمهور آمریکا دربرابر چشم میلیون ها بلکه میلیاردها ببینده وقاصد ترامپ رقم خورد!!!

وی افزود: سند حقارت ترامپ زمانی امضاء شد ، که حضرت امام خامنه ای در برابر دوربین (کاری که کمتر در دیدارهای مقامات سیاسی شاهدآن بوده ایم ) فرمودند من ترامپ را شایسته مبادله پیام هم نمیدانم!! با پخش زنده دیدار حضرت امام خامنه ای با نخست وزیر ژاپن رسمآ بی اعتنایی به آمریکا ، غیر قابل اعتماد بودن ترامپ و دولت آمریکا ، به همه جهانیان مخابره شد!!! تدبیر و برخورد حکیمانه حضرت امام خامنه ای با پخش زنده بخش های مهم دیدارشان که با نخست وزیر ژاپن داشتند، این بود  که مستقیم وبی واسطه شکست برجام را اعلام نمودند و از هرگونه تحریف در پیامشان به آمریکا و کدخداگدایان جلوگیری کردند!!!

امام جمعه شهرک طالقانی در ادامه گفت: مهم ترین محور سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخست وزیر ژاپن بی اعتمادی به آمریکا و بی فایده بودن هر نوع مذاکره ای با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بود،رهبر انقلاب اسلامی  در واکنش به سخنان نخست وزیر ژاپن مبنی بر تحویل پیام ترامپ به رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: ما در حسن نیت و جدی بودن شما تردیدی نداریم اما در خصوص آنچه از رئیس جمهور آمریکا نقل کردید، من شخص ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمی دانم و هیچ پاسخی هم به او ندارم و نخواهم داد.

 هاشمی بیان کرد: مذاکره با دشمن در شرایط فشار حداکثری یک خطای استراتژیک است که رهبر معظم انقلاب نیز به آن اشاره داشتند. چرا که در صورت پذیرش مذاکره با آمریکا از سوی ایران در این شرایط فشار، دشمن این مسئله را به معنای عقب نشینی و تسلیم تصور کرده و فشار خود را بیشتر نیز خواهد کرد، در واقع پذیرش مذاکره با آمریکا در شرایط فشار حداکثری به معنای اعطای مجوز به دشمن برای  درخواست های بیشتر و پیشروی بیشتر است. به همین جهت است که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند هیچ ملت آزاده ای، مذاکره زیر فشار را قبول نخواهد کرد.

وی با تاکید بر پیام های مهم و مستحکم ملت ایران به آمریکا و افکار عمومی جهان در دیدار آبه و رهبرمعظم انقلاب؛یاد آور شد:  ما این حرف را اصلاً باور نمی کنیم زیرا مذاکرات صادقانه از جانب شخصی همچون ترامپ، صادر نمی‌شود،صداقت در میان مقامات امریکایی بسیار کمیاب است، اینکه ترامپ می گوید قصد تغییر رژیم را ندارد یک دروغ است زیرا اگر می توانست این کار را انجام دهد، انجام می داد اما نمی تواند.

وی افزود: ما با سلاح هسته ای مخالفیم و فتوای شرعی من حرام بودن ساخت سلاح هسته ای است،اگر ماقصد ساخت سلاح هسته ای داشتیم، امریکا هیچ کاری نمی توانست بکند.

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها با اشاره به مشکلات ورزشی در این منطقه؛گفت: شهرک طالقانی یکی از مناطقی است که به رغم کمبود امکانات و زیرساخت های ورزشی، ورزشکاران زیادی را در سطح کشوری و بین المللی پرورش داده و روز به روز به تعداد این ورزشکاران افزوده می شود،اما در حال حاضر مشکل بزرگی که گریبانگیر این ورزشکاران شده، نبود فضای مناسب جهت تمرین در این ایام گرم سال است‌.

وی افزود: در حال حاضر تنها سالن ورزشی فعال شهرک طالقانی سالن شهرداری منطقه ۳ می باشد که بطور متوسط حدود ۴۰۰ ورزشکار در بخش آقایان و بانوان  در این سالن در حال فعالیت هستند،اما متاسفانه پس از گذشت حدود ۳ سال از افتتاح سالن با شروع فصل تابستان و کمبود سیستم سرمایشی و خرابی کولرهای سالن و نبود آب سرد کن مواجه هستند که ورزش در این فضا را برای ورزشکاران سخت و طاقت فرسا نموده است‌.

هاشمی متذکر شد: متولیان امر باید این حداقل خواسته ورزشکاران را هرچه زودتر جامه عمل بپوشانند تا جوانان اوقات فراغت خود را به ورزش بگذارنند و جامعه ای پویا و سرزنده داشته باشند،همچنین مسوولینی که قول بهسازی و تعمیر سالن ورزشی مرحوم رحیم عساکره را داده بودند،بدانند که  یکسال از وعده های داده شده گذشته است و ما همچنان منتظر تحقق وعده هایشان هستیم.

وی ضمن تشکر از کلنگ زنی سالن چندمنظوره در شهرک طالقانی؛عنوان کرد: در هفته های گذشته شاهد کلنگ زنی سالن چند منظوره ورزشی با حضور استاندار و دیگر مسوولین استانی و شهرستانی بودیم که امیدواریم هر چه سریعتر این پروژه شروع به کار کند و مردم از خدمات و امکانات ورزشی بیشتری برخوردار شوند.

امام جمعه شهرک طالقانی در پایان با انتقاد نسبت به اخراج تعدادی از کارگران زیرمجموعه یکی از شرکتهای پتروشیمی؛خاطر نشان کرد:  بار دیگر در هفته گذشته شاهد اخراج ۳۱ کارگر داربست بند یکی از شرکت های زیرمجموعه پتروشیمی بندر امام بودیم که اکثریت آنان از جوانان شهرک طالقانی بودند و متاسفانه علیرغم سوابق کاری عذرشان خواسته شد، اما این را هم بدانیم که حق فرزندان بومی ما نیست که امنیت شغلی نداشته باشند و هر روز بر تعداد بیکاران در این برهه از زمان افزوده شود،چرا که در هر خانواری از سه  چهار نفر یک نفر سرکار است و خرج بقیه خانوار را می دهد،از متولیان امر و دستگاه های مربوطه می خواهیم که هر چه سریعتر نسبت به حل این معضل اقدام کنند چرا که اگر اقدامی در این خصوص صورت نگیرد به ناچار این مساله را به مرکز استان و کشور منعکس و مراتب را به مراکز ذیصلاح اعلام خواهیم کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • محمدرضا کیانفر سردار یدالله جوانی معاون سپاه گفت: امروز در دستگاه‌های مختلف در موضوع عدم مذاکره اتفاق نظر وجود دارد. آقای جوانی، قطعاً یادتان است که در زمان جنگ هم با چنین توجیهاتی مذاکره را عقب انداختیم نتیجه آن شد که در سال ۶۷ مجبور شدیم با از دست دادن بسیاری امتیازات هم مذاکره کنیم و هم جام زهر سربکشیم. سرور گرامی، تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم: ۱- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی، ۲- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی، با تشکر از توجه شما،