شریعتی در دوراهی استانداری – وزارت نفت/ اصرار نزدیکان شریعتی بر ماندن در استانداری/ تصمیم نهایی و انتخاب جانشین تا پایان خرداد

آخرین اخبار خورنا از وزارت کشور و وزارت نفت حاکی است همه مراحل اداری برای صدور حکم ریاست صندوق های بازنشستگی وزارت نفت بنام غلامرضا شریعتی انجام شده است و بیژن نامدار زنگنه منتظر پاسخ نهایی شریعتی برای اعلام این حکم است.

اما شریعتی تا این لحظه نتوانسته است بر تردیدهای خود نسبت به رفتن یا ماندن غلبه کند، اسحاق جهانگیری به شریعتی اکیدا توصیه کرده است همچنان در خوزستان بماند حتی به وی وعده داده در صورتی که شرایط مهیا شود او را از صندلی استانداری به کرسی وزارت برساند.

از طرف دیگر محمد فروزنده حامی اصلی شریعتی به شدت اصرار دارد شریعتی رفتن به وزارت نفت را بپذیرد، در این میان برخی نزدیکان شریعتی که بقای خود را در ماندن شریعتی می دانند نیز مرتب به وی برای ماندن فشار می آورند.

هفته پیش رو هفته ای سرنوشت ساز برای خوزستان و شریعتی است چنانچه او بتواند به در برابر فشارهای اطرافیان به جمع بندی نهایی برسد احتمال دارد در یکی از جلسات یکشنبه یا چهارشنبه دولت در روزهای پایانی خردادماه جانشین او معرفی شود.