توفیق: تیم صنایع پتروشیمی ماهشهر به خود باوری نیاز دارد

خورنا: سرمربی تیم بسکتبال صنایع ماهشهر معتقد است تیمش بیش از هر چیز به خودباوری نیاز دارد.

علی توفیق در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره شرایط تیمش پیش از دیدار برابر استقلال زرین قشم، اظهار کرد: دیدار بسیار دشواری در هفته‌ ششم داریم. حریف هماهنگ و قدرتمند است. استقلال با عملکردی که برابر ماهان داشت نشان داد که تیم منظم و با برنامه‌ای است و می‌تواند در میدان هر کاری انجام دهد. بازیکنان ملی‌پوش و با تجربه و همچنین کادر فنی توانمند این تیم را جزو بهترین‌ها قرار داده که نبرد برابرش را دشوار می‌کند. رضا لطفی ، مجید قاسم زاده و مهرداد آتشی از با تجربه‌های بسکتبال هستند که در کنار دیگر بازیکنان این تیم می‌توانند هر حریفی را تسلیم خود کنند.

سرمربی صنایع ماهشهر ادامه داد: از طرف دیگر شرایط ما نیز مناسب است. نسبت به ابتدای فصل رشد خوبی داشتیم و باید این روند را ادامه دهیم. در تمرین‌هایی که پشت سر می‌گذاریم سعی داریم نقاط ضعف تیم را پوشش دهیم تا ضریب خطاها‌یمان کم شود. سپس به هماهنگی تیمی فکر می‌کنیم تا در میدان مسابقه بتوانیم با کارگروهی نتیجه‌ بگیریم.

وی با بیان این مطلب که اعتقاد دارد تیمش تنها با کار گروهی نتیجه‌ خواهد گرفت به ایسنا گفت: امیدوارم شرایط تیم روز به روز بهتر شود تا به خودباوری برسیم. معتقدم با کار گروهی می‌توانیم نتیجه‌ بگیریم و باید این روحیه را در خود ایجاد کنیم. زمانی که بازیکنان به خود و به یکدیگر ایمان بیاورند موفق خواهند شد.

سرمربی جوان تیم بسکتبال صنایع ماهشهر با اشاره به حساسیت دیدار برابر استقلال، تصریح کرد: در هر حال رقابت تیم‌های نزدیک در جدول همیشه حساس است، اما اگر به مهره‌های تیمی توجه کنیم استقلال تیم برتر خواهد بود. در هر حال فراموش نکنیم بسکتبال یعنی کار گروهی و فرد در آن معنایی ندارد. به همین دلیل سعی داریم برنامه‌ها و سیستم‌های‌مان را به گونه‌ای تنظیم کنیم تا برابر حریف به هدف برسیم. اگر در این مسابقه نتیجه‌ بگیریم بازیکنان تیم به خودباوری خواهند رسید. با توجه به تفکرات قبلی در باشگاه، بازیکنان بومی کم تجربه باقی مانده اند و برای بهتر شدن انگیزه می‌خواهند. همین که برابر تیمی چون استقلال نتیجه‌ بگیرند می‌تواند به آنها کمک کند. صنایع ماهشهر برای به نمایش گذاشتن مسابقه‌ای زیبا راهی قشم خواهد شد.

توفیق درباره اردوی تیم ملی نوجوانان نیز، گفت: ۲۶ بازیکن به مرحله جدید اردوی تیم ملی نوجوانان وارد شدند که این مرحله جمعه به پایان رسید. قرار است بیست بازیکن از این جمع را انتخاب کنیم و مرحله جدید برنامه‌هایمان را آغاز کنیم که دو هفته‌ اردوی پیاپی است. نزدیک به دو ماه دیگر باید در مرحله دوم قهرمانی غرب آسیا در لبنان شرکت کنیم که ملی‌پوشان باید با آمادگی کامل عازم شوند. سعی داریم در این مدت با برنامه‌ریزی مناسب آنها را به این نقطه ایده‌آل برسانیم.

به گزارش ایسنا، تیم بسکتبال صنایع ماهشهر در هفته‌ ششم لیگ برتر بسکتبال باید به مصاف استقلال زرین قشم برود.