رئیس اداره میراث فرهنگی بندر ماهشهر:

تأسیس ۱۲ کارگاه صنایع پایین دستی/ تلاش میراث فرهنگی بندر ماهشهر برای احیای صنایع دستی منسوخ

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بندر ماهشهر گفت: سال گذشته 12 کارگاه صنایع پایین دستی در زمینه صنایع دستی در بندر ماهشهر راه اندازی شده است.

سارا عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خورنا در بندرماهشهر با تبریک ۲۰ خرداد روز جهانی صنایع دستی، اظهار داشت: در سال ۹۷ در شهرستان بندرماهشهر سه محل برای آموزش صنایع دستی ایجاد شده است.

وی افزود: این سه محل به صورت رایگان و با اعطای مدرک پایان دوره کلاس‌های آموزش صنایع دستی را با هدف توسعه، ترویج و احیای رشته‌های منسوخ برگزار کرده‌اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی بیان کرد: در زندان بندر ماهشهر نیز سه دوره سه ماهه برای مددجویان با هدف اشتغالزایی برگزار شده که در پایان این دوره به همه واجدان شرایط مدرک پایان دوره اعطا شده است.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌ها و نمایشگاه‌های متعدد در سطح شهرستان بندر ماهشهر گفت: کانون فرهنگی فرمانداری بندرماهشهر دو دوره آموزش صنایع دستی و مراکز آموزشی نیز سه دوره آموزش صنایع دستی برگزار کرده‌اند، دو نمایشگاه برای ارائه صنایع دستی تولید شده نیز در طول سال ۹۷ برپا شده است.

عبادی با اشاره به تاسیس ۱۲ کارگاه صنایع پایین دستی در سال‌ گذشته عنوان کرد: در پایان سال ۹۷ به ۴۸۰ نفر مدرک پایان دوره، به ۱۸ نفر مجوز تولید انفرادی و به ۵ نفر مجوز کارگاه تولید صنایع دستی داده شده است‌.

وی در پایان با تشکر از شهرداری و شورای شهر بندرماهشهر، شرکت عملیات غیرصنعتی و فرمانداری شهرستان بندرماهشهر خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ بیش از ۴۰ نفر به منظور احیای صنایع دستی و ایجاد اشتغال، وام مشاغل صنایع دستی با سود ۴ درصد دریافت کرده اند.