تلاش‌های انجمن اسلامی معلمان رامشیر در احقاق حق مناطق جنگی

خورنا – فرزاد شعبانی

گفت‌وگوی خبرگزاری خورنا رامشیر با “صالح خواجه” دبیر انجمن اسلامی معلمان رامشیر پیرامون فوق العاده حق مناطق جنگی

دبیر انجمن اسلامی معلمان رامشیر در رابطه با اهداف انجمن نسبت به پیگیری فوق العاده حق مناطق جنگی کارمندان رامشیر پس از اشاره به جمله معروف امام (ره)
” خوزستان دین خود را به اسلام و ایران ادا کرده است” گفت:
یکی از اهداف انجمن اسلامی تبیین و پیگیری مشکلات جامعه آموزش و پرورش و ارائه‌ی آن به مسئولین در جهت تحقق عدالت و رفع تبعیض‌های ناروا با استفاده از توانایی های اعضا خود در جهت رفع مشکلات موجود است.

یکی از مسائلی که منطقه مبتلا به آن بوده و در سالهای اخیر این مشکل عمیق تر هم شده است، درخواست انتقال نیروهای متخصص و با تجربه دستگاههای مختلف مانند آموزش و پرورش و یا شبکه بهداشت و حتی سایر ادارات از رامشیر به شهرهای مجاور مانند اهواز و ماهشهر است. مزید بر علت اینکه بعد از اختصاص فوق العاده حق مناطق جنگی به بعضی از شهرهای استان و محرومیت مناطقی مثل رامشیر و رامهرمز از این فوق العاده حقوق، باعث عمیق تر شدن شکاف پرداختی در حقوق کارمندان شده و به دنبال آن روند خروج نیروهای زبده و با تجربه از شهرستان را تسریع کرده است.
لذا انجمن اسلامی معلمان به دلیل اهمیت موضوع و برای مشخص شدن زوایای این مسئله دست به کار شد و با استفاده از ظرفیت خود، پیگیر موضوع شد و با تشریح اهمیت آن و مطرح کردن آن برای مسئولین، نسبت به پیگیری این مطالبه مهم گام برداشت و با تهیه مستندات مناطق جنگی و ارائه آن به مسئولین، به ویژه نماینده شهرستان پیگیری‌های مستمری را برنامه ریزی کرده بود.‌ البته انجمن اسلامی معلمان مجری و تصمیم گیرنده نیست بلکه وظیفه انتقال پیام به مسئولین را بر عهده داشته است.

صالح خواجه در رابطه با مستندات جمع آوری شده‌ی مناطق جنگی عنوان کرد:
انجمن مستندات خوبی تهیه کرد که مشخص می کند رامشیر به طور مستقیم درگیر جنگ و عملیات جنگی بوده و مهمترین آن وجود پایگاه پنجم شکاری در شهرستان رامشیر است. این پایگاه به عنوان یکی از مهم ترین پایگاه های فعال در طول جنگ و سال های دفاع مقدس، درگیر عملیات های جنگی بود. در پاره ای از مواقع، بعضی از این عملیات های جنگ هوایی و تعقیب و گریز های هواپیماهای جنگی بر فراز آسمان شهر اتفاق افتاده که مردم شهرستان به یاد دارند و خبرگزاری خورنا به عنوان رسانه پرمخاطب شهرستان میتواند از خاطرات آن دوره از زبان خود مردم مستندات و گزارشاتی تهیه کند. همچنین مردم شهر و روستا در آن ایام درگیر مسائلی مثل بمباران‌های جنگنده های عراقی و یا سقوط هواپیمای جنگی، شکستن دیوار صوتی توسط جنگنده‌ها و خاموشی های مکرر و مستمر شبانه به خاطر ترس از عملیات‌های جنگی هواپیمای عراقی بودند.
در واقع شهر همیشه درگیر عملیات های جنگی هوایی بوده است. نکته خیلی مهم تر، اینکه مرکز فرماندهی عملیات‌های کربلای ۴و۵ و مرکز تجمع تیپ المهدی در پایگاه رامشیر قرار داشته است. پرسشی مطرح می شود که آیا استناد به همین یک دلیل رامشیر استحقاق برقراری مناطق جنگی را نداشته؟ البته دلایل دیگری هم وجود دارد که از حوصله این گفت‌وگو خارج است ولی به مراجع ذیصلاح جهت روشن شدن موضوع تقدیم خواهد شد.

دبیر انجمن اسلامی معلمان شهرستان رامشیر در پایان ضمن تقدیر و تشکر از خبرگزاری خورنا رامشیر خاطرنشان کرد:
بعد از شروع پیگیری موضوع مناطق جنگی با محوریت مجموعه انجمن اسلامی معلمان، کمپینی نیز به همین عنوان در فضای مجازی راه اندازی شد و به دنبال آن موضوع به اطلاع امام جمعه محترم حجت الاسلام معرف و نماینده مردم شهرستان در مجلس، فرماندار و مجموعه فرمانداری و ریاست اداره آموزش و پرورش رامشیر و دیگر مسولین شهرستان و حتی با مجمع نمایندگان استان خوزستان نیز مشورت های انجام شد و البته هنوز هم ارتباطات در جریان است. که من به نوبه خودم از تمامی آن عزیزان تشکر می کنم ولی برای به نتیجه رسیدن تلاش‌ها به همگرایی و هماهنگی و هم افزایی بیش از پیش بین مسولین نیاز هست و نقش نماینده مردم شهرستان در این مسیر بسیار خطیر و تاثیر گذار خواهد بود و ان شاالله در صورت به نتیجه رسیدن تلاش‌ها، همه کارمندان و شاغلین شهرستان از این امر منتفع خواهند شد و مطمئن باشید انجمن اسلامی معلمان نیز هر آنچه در توان دارد برای موفقیت این موضوع بکار خواهد بست و در این راستا دست یاریگر همه‌ی افرادی که به نحوی می‌توانند گره گشایی کنند به گرمی می فشرد. و در پایان دوباره نظر همه را به جمله ی امام راحل که در ابتدای این گفت‌و‌گو ذکر کردم جلب کرده تا یادمان نرود که برای ادای دین خود به مردم خوزستان، کمک کنیم که محرمیت‌ها را از چهره ی این خطه از سرزمین ایران پاک کنیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *