بازدید معاون وزیر نفت از پتروشیمی های ماهشهر

خورنا: معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی طی سفری یک روزه از چند طرح و پروژه ی در حال ساخت منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در راس هیاتی متشکل از مدیران و کارشناسان این شرکت، ضمن حضور در منطقه ی پتروشیمی ماهشهر، از پروژه های فاز دوم پتروشیمی کارون، پتروشیمی تخت جمشید، پتروشیمی فجر ۲ و پتروشیمی اروند بازدید کردند.

عبدالحسین بیات در این بازدید ضمن بررسی مشکلات و موانع ساخت و ساز پروژه های مذکور، در جلساتی جداگانه با مدیران منطقه راهکارهای برون رفت از چالشهای آنها را بررسی کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در جمع مدیران این شرکتها گفت: هیچ مانعی نمی تواند پیشرفت پروژه های پتروشیمی را در کشور کند کند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی دست اندرکاران و مدیران طرحهای مهر ماندگار دولت باید با نگاه ویژه ای نسبت به پیشرفت این پروژه ها اقدام کنند.

عبدالحسین بیات با اشاره به ممنوعیت صادرات تعدادی از محصولات پتروشیمی ابراز کرد: بهتر بود به جای ایجاد محدودیت در صادرات محصولات پتروشیمی استراتژی “توقف ممنوع” را در انجام پروژه ها اعمال کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد که با توجه به عنایت وزارت نفت و دولت خدمتگذار جمهوری اسلامی ایران به تکمیل طرح های مهر ماندگار، این پروژه ها در ماههای آینده یکی پس از دیگری تکمیل می شوند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، ضمن قدردانی از تمامی همکاران خود که در جای جای میهن اسلامی، فعالیت آنها را جهاد در جبهه ی اقتصادی عنوان کرد و افزود: هدف گذاری ما حرکت بر روی ظرفیت اسمی است و همگی موانعی که در این مسیر وجود دارند به فضل الهی و همکاری، تلاش و پیگیری مدیران، کارشناسان و کارگران قابل حل هستند.

از میان بیش از ۹۰۰ پروژه مهر ماندگار، شش پروژه در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی قرار دارند که در این بازدید، وضعیت پیشرفت چهار پروژه از آنها بررسی شد.

افتخار کسب جایزه بین المللی مدیریت پروژه توسط پتروشیمی اروند

بنا به گفته ی مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند، رقابتهای بین المللی مدیریت پروژه در سه بخش پروژه های کوچک، پروژه های بزرگ و مگا پروژه ها در یونان برگزار شد که در بخش پروژه های بزرگ پتروشیمی اروند در کنار ۱۵۰ پروژه آمادگی خود را برای ارزیابی های اولیه اعلام کرد.

سید اسماعیل موسوی، با اعلام این خبر افزود: از میان این پروژه ها، ۳۵ شرکت به مرحله ی ارزیابی ملی کشورهای خود راه یافته بودند و در مراحل بعد و پس از ورود به مرحله ی بین المللی رقابتها، چهار پروژه بزرگ از کشورهای هلند، ایتالیا، روسیه و ایران به مرحله ی نهایی وارد شدند که در نهایت پروژه پتروشیمی اروند، جایزه ی اول این رقابتها را نصیب خود و کشور عزیز ایران کرد.

پتروشیمی اروند سومین شرکت دریافت کننده ی این جایزه در پتروشیمی کشور است و پیش از این پتروشیمی های مروارید و فجر این مقام را کسب کرده بودند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، با اشاره به این موفقیت، خاطر نشان کرد: کسب جوایز پی در پی بین المللی توسط صنعت پتروشیمی نشان از برابری و رقابت پذیری صنعت پتروشیمی کشور در مقیاس بین المللی است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *