یادداشتی مختصر بر تعزیه جدید نماینده هندیجان

با توجه به شومن بازی جدید نماینده و پخش آن در فضای مجازی مبنی بر نارضایتی مردم از عملکرد شوراهای شهر و روستا ، نظر ایشان را به موارد ذیل جلب می کنم؛

جناب نماینده آنانکه دستی بر آتش میدان عمل مسئولین دارند میدانند که عملکرد شورای شهر و روستا در هر منطقه ای به عملکرد نماینده بستگی دارد .

مانند خیلی بخش های دیگر چقدر بد عمل کرده اید که شورای شهرها در انتخاب شهردار هیچ اهمیتی به نظر شما نمی دهند ؟

جناب نماینده در کدام حداقل بخش های مدیریت شهری و روستایی کمک داده اید ؛

در پرداخت حقوق پرسنل شهرداری اعتبار گرفته اید ؟

در زیبا سازی شهرها و روستاها اعتبار گرفته اید ؟

در پرداخت معوقات بیمه پرسنل کار خاصی انجام داده اید ؟

شما باید آنگونه به شهرها و امکانات آنها برسید که اعضای شورای های شهر و روستا را شیفته مرام و تلاش خود کرده باشید .

اما دریغ که در هیچ یک از عرصه های خدمت به شهرها علی الخصوص شهر محرومی مانند هندیجان نقش تان ملموس نیست .

در کشاورزی سوهان روح بودید، در صیادی قدم بر نداشتید، در تجارت و تعطیلی بازار رکورد زدید، در حوزه شهری که تخصصتان بود وضعیت شهر گویاست، در مسائل فرهنگی آموزشی اشک همه را در آوردید، در بی توجهی به نیروهای متخصص و خدوم بومی نامی از خود بجا گذاشتید، در مدیریت کلان، دوره شما اوج بی ثباتی بود.

حضور سه فرماندار ظرف سه سال گذشته در حوزه عمل شما نشان از ماندن در الفبای برنامه ریزی توسط بالاترین مقام حوزه یعنی خود شما دارد که در صورت تغییر مجدد حائز رتبه در کتاب گینس خواهید شد .

در یک امتحان گواهینامه رانندگی وقتی افسر پلیس دید فرد متقاضی همه دست اندازها را زده و فقط یک دست انداز را نزد بهش گفت برگرد حیفه و اون دست انداز را هم بزن تا همه کار کرده باشی، لذا ما به شما عرض می کنیم در این مدت باقی مانده بقیه دست اندازها را هم بزن تا مجسمه تان را در ورودی شهر نصب کنیم .

جناب نماینده این را بدانید چرا که ما خوب میدانیم شهری موفق هست که نماینده موفقی داشته باشد . ای کاش بجای تغییر مدیران کمی خود را تغییر می دادید. تمنا داریم نمک روی زخم ما نپاشید و اجازه بدهید در تعرفه های رای گیری فقط جوابتان را بدهیم نه با قلم .

جناب نماینده مراقب باشید؛ چرا که به فضل الهی این شورای های اکثرا جوان دو سال بعد از شما هم سرکار هستند و مردم شریف حوزه مجال قضاوت دو دوره را خواهند داشت .

البته یاد عدم همراهی هایتان در تهران زمانیکه همین شورای های جوان با مشقت و بخاطر مردم طی مسیر می نمودن و در پایتخت به امید پشتیبانی نماینده شان حضور می یافتند از ذهن ها پاک نخواهد شد و دردآور آن که در حداقل همراهی هایتان متأسفانه دریغ از یک شکلات که گیر شهرها آمده باشد.

روی سخن پایانی ام با نخبگان و بزرگان حوزه هست؛ بس است اشتباه، بس است تک روی، بس است نگاه قومی قبیله ای، بس است گام برداشتن های سلیقه ای و شخصی .

حوزه نیازمند نگاه متفکرانه و هوشمندانه هست .

 روزگاران خوش/ شهروند هندیجانی