استفاده از تسهیلات بانک صادرات برای تکمیل پروژه‌های هلدینگ پتروفرهنگ

خورنا|باقر گل فر:در نشست مشترک بین مدیران موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، پتروفرهنگ و بانک صادرات ایران، تصمیمات مهمی برای راه‌اندازی هرچه سریع‌تر تعدادی از پروژه‌های پتروشیمی پتروفرهنگ گرفته شد.

بنابه گزارش سرویس نفت و پتروشیمی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پتروفرهنگ، در این نشست که هفته گذشته به میزبانی مهدی نیکدل، مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان و برخی اعضای هیات مدیره این موسسه برگزار شد و در آن مدیران پتروفرهنگ، انرژی سپهر، حجت‌اله صیدی، مدیرعامل و پرویز مقدسی، رییس هیات مدیره و تعدادی دیگر از اعضای هیات مدیره و معاونان بانک صادرات ایران، حضور داشتند، تفاهم شد تا با اعطای تسهیلات مناسب بانک صادرات، تکمیل و راه‌اندازی هر چه سریع‌تر پروژه‌ پتروشیمی‌ کیمیای پارس خاور میانه در سال جاری نهایی شود.

همچنین تفاهم شد تا پتروفرهنگ و بانک صادرات ایران به عنوان سهامداران اصلی شرکت انرژی سپهر، با تامین مالی سه واحد زیرمجموعه انرژی سپهر، روند راه‌اندازی این پروژه‌ها را تسریع بخشند.

تعیین نحوه تامین تجهیزات پتروشیمی سیراف و دنا با استفاده از منابع داخلی و اعطای وام به شرکت پتروشیمی سبلان و دو شرکت پتروشیمی دیگر که مراحل کارشناسی آن انجام شده است، از دیگر تفاهمات این جلسه بود که قرار است در هفته جاری در هیات مدیره بانک صادرات نهایی شود.

پتروفرهگ مالک ۵۱ درصد از هلدینگ انرژی سپهر و همچنین مالک ۸۸درصد سهام کیمیای پارس خاورمیانه است و راه‌اندازی به موقع این پروژه‌ها به معنی سودآوری برای فرهنگیان عضو صندوق است. مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان، شرکت پتروفرهنگ و بانک صادرات، در این نشست صمیمانه بر تداوم برگزاری این گونه جلسه‌ها به منظور تسهیل در روند اجرای پروژه‌های پتروشیمی تاکید کردند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *