“زهره عباس زاده” سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامشیر شد

خورنا – فرزاد شعبانی

به گزارش خبرگزاری خورنا رامشیر امروز آیین تودیع و معارفه سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامشیر با حضور فرماندار رامشیر، معاون مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان و مدیر قرآن ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

سید مجید حسینی نژاد فرماندار رامشیر در آیین تودیع و معارفه سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خطاب به مسئولین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خواستار نگاه ویژه به شهرستان رامشیر و ظرفیت های موجود شد و گفت: موضوعات فرهنگی یکی از مهمترین موضوعات و مسایل در جامعه است که برتقویت ارزشهای دینی، ملی و فرهنگی عمومی مردم تاثیر گذار است و هر کجا نقص و کمبودی وجود داشته باشد همه حوزه ها را در بر می گیرد.

وی در ادامه افزود: عرصه فرهنگ و هنر عرصه بسیار مهم، گسترده و حساس است و به طور کلی در ادبیات توسعه هم بحث توسعه فرهنگی به عنوان یک اولویت اساسی در تمامی جوامع در طول تاریخ بوده است.

حسینی نژاد با اشاره به اینکه اداره فرهنگ ارشاد اسلامی به تنهایی متولی فرهنگ جامعه نیست، ادامه داد: در عین حال مدیریت فرهنگی جامعه طبق قانون بر عهده آن نهاده شده است.

وی با بیان اینکه بسیار مهم است که در مدیریت چه نگاهی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باید سعی شود نگاه امنیتی را از این حوزه دور کنیم و با یک نگاه ارشادی به موضوع نگاه کنیم بطوریکه نه انقباضی عمل شود و نه آنقدر این حوزه را رها کنیم که باعث مشکلات در جامعه بشود.

فرماندار شهرستان رامشیر در ادامه خطاب به سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامشیر عنوان کرد: باید به پتانسیل های شهرستان و استعدادهایی که هست بها داده شود و فرصت بدهیم که این استعدادها خود را نشان بدهند و افقی ترسیم شود که باعث اعتماد عمومی بیشتر جامعه و افزایش قدرت عرصه فرهنگ شود.

وی خطاب به هنرمندان و فعالین فرهنگی هنری رامشیر نیز اظهار کرد: خانم عباس زاده از جنس خود شما و هنرمند است و امیدواریم بتوانیم با توجه به این موضوع و همکاری و مشارکت همه دست اندرکاران فرهنگ و هنر شهرستان شاهد پیشرفت لازم در این حوزه باشیم.

حسینی نژاد در پایان با قدردانی از تلاش های آقای سید احمد محفوظیان رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامشیر خاطر نشان کرد: لازم است خانم عباس زاده رئیس جدید این اداره با همکاری و تعامل با مسئولین و اصحاب فرهنگی و هنری در جهت رشد فعالیت های فرهنگی شهرستان گام های موثری بردارند.