بررسی ‌وضعیت ‌نسرین ‌ستوده‌ در کمیسیون ‌امنیت

خورنا: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در صورتیکه موضوعات مطرح شده در وبلاگ‌ها و سایت‌ها درباره نسرین ستوده صحت داشته باشد کمیسیون امنیت ملی صددرصد وزیر دادگستری و رئیس سازمان زندان‌ها را به مجلس فرا خواهد خواند.

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس در حاشیه جلسه امروز(یکشنبه) مجلس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اعضای کمیسیون از زندان اوین بازدید خواهند کرد، گفت: بازدیدمان از زندان اوین به صورت کلی انجام خواهد شد و شامل موارد خاص نمی‌شود. در این بازدید اگر کمیسیون موارد خلاف قانونی را مشاهده کند در مرحله اول به صورت کتبی به مسئولان مربوطه تذکر خواهد داد و در صورت تکرار مسئولان مربوطه را به مجلس فرا خواهد خواند.

وی در ادامه افزود: بازداشتگاه‌ها زیر نظر قوه قضاییه فعالیت دارند و یقینا دارای استانداردهایی هستند و مطمئنا اگر بازداشتگاهی خارج از ضوابط و استاندارد باشد و مورد تایید قوه قضاییه نباشد، قابل بررسی و پیگیری خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: بازداشتگاه موقت با زندان فرق دارد. بازداشتگاه موقت برای انجام مراحل بازجویی و بازپرسی است که در همه‌ی پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها وجود دارد و تعریف خاصی را دارد و کمیسیون امنیت ملی در دستور دارد تا به صورت سرزده از بازداشتگاه‌های کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها بازدید کند و اگر موارد خلاف ضوابط و قانون اساسی مشاهده کند، مطمئنا پیگیری خواهد کرد.

آصفری هچنین در بخش دیگری از اظهاراتش در خصوص موضوع نسرین ستوده نیز گفت: در صورتیکه موضوعات مطرح شده در وبلاگ‌ها و سایت‌ها درباره نسرین ستوده صحت داشته باشد کمیسیون امنیت ملی صددرصد وزیر دادگستری و رییس سازمان زندان‌ها را به مجلس فرا خواهد خواند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،وی افزود: حلقه‌ی اتصال مجلس به قوه قضاییه، وزیر دادگستری است و ما از ایشان خواهیم خواست تا در خصوص پرونده ستوده به کمیسیون توضیح دهد.

نماینده مردم اراک در مجلس تصریح کرد: اگر اعتصاب غذایی نسرین ستوده اعتراض به یک موضوع خلاف قانون است مطمئنا جلوی این خلاف را خواهیم گرفت اما اگر موضوع، خواسته‌ای خصوصی باشد ما به این قبیل جنجال‌آفرینی‌ها کاری نخواهیم داشت.