استفاده شخصی از خودروهای دولتی در هفتکل

طی چند سال اخیر، متاسفانه شاهد آن بودیم که برخی از مسئولان و کارمندان ادارات، #خانواده_های خود را با خودروهای دولتی که متعلق به بیت المال است مسافر کشی خانوادگی و همچنین بارکشی می کنند. گاهأ دیده شده در ساعات پایانی شب خودروهای پلاک قرمز با حضور زن بچه در سطح پارک ها و تفریح گاه های هفتکل تردد می کنند، بی آنکه اندک ترسی از این فعل حرام خود داشته باشند.

برخی مدیران نیز برای شرکت در برخی مراسمات که خارج از تایم اداری می باشد از خودروی دولتی استفاده می کنند و این کار را گونه توجیه می نمایند که گویا ارث پدری آن هاست

استفاده از خودروهای دولتی در سالهای اولیه انقلاب کاملا حساب شده و در ساعات اداری بود و گاهی مدیران ارزشی از وسیله نقلیه خود برای کار اداری استفاده می کردند اما کاهش نظارتها و حرکت مدیران به سمت تشریفات و احساس تملک شخصی بر اموال دولتی موجب شد که امروز دیگر #مسافرت_های_شخصی با خودروی دولتی به امری عادی تبدیل شود.

در قانون به صورت صریح به نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی اختیار و دستور داده شده که هرگاه خودروی دولتی را مشاهده کردند که از آن استفاده شخصی می شود سریعا خودرو را متوقف و بازداشت کنند. امیدواریم با افزایش نظارت از تردد این خودروها در سطح شهر جلوگیری شود

خبرگزاری خورنا بر خود لازم می داند، که استفاده شخصی از اموال دولتی بالاخص وسایل نقلیه را به سان سایر مطالبات مردمی تا آخر دنبال کند و مشاهده هرگونه استفاده شخصی از اموال دولت را از طریق این رسانه به اطلاع مردم برساند، از نهادهای نظارتی نیز انتظار می رود حساسیت بیشتری نسبت به این موضوع از خود نشان دهند و جدی تر از قبل با تخلفات اینچنینی برخورد کنند.