شکار ماهی در بندر بحرکان، بزرگترین اسکله صیادی استان خوزستان

بندر بحرکان در شهرستان هندیجان بزرگترین بندر صیادی استان خوزستان است.

فلامرز مزارعی رئیس اداره شیلات هندیجان گفت: این شهرستان تنها شهر در استان خوزستان با داشتن ۹۵ کیلومترمرز آبی یکی از بنادر مهم برای صیادی در استان خوزستان است و شیلات خوزستان نیز در ۲ زمینه صید ماهی و آبزی پروری در حال فعالیت است.

وی افزود: این اداره ۱۵۴ فروند لنج و ۳۸۵ فروند قایق صیادی که پروانه صید دارند را تحت پوشش قرار داده است و اشتغال ۶۵۰۰ نفر را به طور مستقیم و غیر مستقیم فراهم آورده است.

مزارعی بیان داشت: سهم صید ماهی هندیجان در استان خوزستان در سال ۹۸ حدود ۳۸ درصد و به مقدار ۱۱ هزار و ۶۰ تن بوده است.

رئیس اداره شیلات هندیجان با بیان اینکه هندیجان با دارا بودن بندر صیادی بحرکان که بزرگترین اسکله صیادی کشور به طول ۲۳۷۰ متر در عمق دریا است، اظهار داشت: روزانه ۳۰ الی ۴۰ تن ماهی از این بندر روانه بازار شهرستان هندیجان و اطراف می‌گردد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در سال ۹۷ هندیجان تنها شهرستان در استان خوزستان بود که در زمینه صادرات ماهیان غیرخوردنی مانند خرچنگ و گربه ماهی فعال بوده و بیش از ۷۰ تن از این ماهیان به کشور چین و تایوان صادر شده است و این عمل کماکان نیز ادامه دارد و درآمد خوبی حاصل می‌شود.

برخی صیادان نیز در شهرستان هندیجان برای کسب روزی حلال و به دست آوردن درآمد با زبان روزه در ماه مبارک رمضان دل به دریا می‌زنند./ باشگاه خبرنگاران جوان

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *