وزیر اطلاعات:

شخصیت امام خمینی(ره) از تمامی جنبه‌ها دارای درخشش خاصی است

وزیر اطلاعات شخصیت امام خمینی را از تمامی جنبه‌ها دارای درخشش خاصی دانست و توضیح داد: اگر از جنبه علمی به امام راحل نگریسته شود ما با یک شخصیت اسثتنایی مواجه می‌شویم که در زمینه‌های مختلف علمی مثل فقه، اصول، تفسیر، حدیث و غیره نه تنها سرآمد بوده بلکه از یکسری نظریات بدیع علمی نیز در تمامی زمینه‌ها برخوردار بوده است.

احمدرضارستمی: به گزارش خبرگزاری خورنا مراسم سی اُمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی عصر امروز دوشنبه ۱۳ خرداد ۹۸ با حضور وزیر اطلاعات و برخی مسئولین کشوری و استانی و همراهی قشر کثیری از مردم اهواز در مصلای مهدیه این شهر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام سید لطف الله سپهر ﺭﺋﯿﺲ ﺷﻮﺭﺍﯼ ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ اظهار کرد: امام خمینی دارای ویژگی‌هایی منحصر به فردی از تمامی انبیاء و اولیای الهی بود و توانست انقلابی را برای زمینه سازی ظهور امام زمان در ایران به پیروزی برساند.

وی در ادامه سی امین سالگرد زعامت و امامت مقام معظم رهبری را تبریک گفت و افزود: حضرت آیت الله امام خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در طول دوران رهبری حکیمانه خود توانست انقلاب اسلامی را در تمامی عرصه‌های فرهنگی، نظامی، سیاسی، اقتصادی و ….به بهترین صورت ممکن مدیریت کرده و به حمدالله نه تنها توانستیم به کوری چشم بدخواهان ملت ایران جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به صورت باشکوه برگزار کنیم بلکه برای مسیر دوم انقلاب اسلامی نیز در پنجاه سال آینده برنامه‌ریزی کنیم.

حجت الاسلام سپهر در پایان ضمن تشکر از حضور گسترده مردم استان خوزستان در تظاهرات روز جهانی قدس اظهار کرد: خدا را در این روز مبارک سوگند می‌دهم که انقلاب امام عزیزمان را با رهبری خلف صالح و شایسته ایشان امام خامنه‌ای مدظله‌العالی به انقلاب امام زمان متصل فرماید و از این انقلاب بهترین جزا و پاداش را به روح امام و شهدا عنایت فرماید و اعمال همه روزه داران را مقبول درگاه خویش قرار دهد.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام ارتحال امام خمینی ( ره) گفت: امروز ما برای گرامیداشت یاد و خاطره بزرگمردی در اینجا دور هم جمع شده‌ایم که بی شک از شخصیت‌های استثنایی تاریخ است.

وی عنوان کرد: رحلت امام خمینی(ره) مصداق این فرمایش رسول مکرم اسلام( ص) است که می‌فرماید «مرگ یک عالم مصیبتی است که جبران پذیر نیست یعنی برطبق این تعبیر پیامبر اسلام رحلت شخصیتی بزرگی مانند امام خمینی( ره) همانند یک‌ ستاره‌ای است که به خاموشی گراییده و خلائی است که به هیچ عنوان قابل پر شدن نیست.

حجت‌الاسلام علوی شخصیت امام خمینی را از تمامی جنبه‌ها دارای درخشش خاصی دانست و توضیح داد: اگر از جنبه علمی به امام راحل نگریسته شود ما با یک شخصیت اسثتنایی مواجه می‌شویم که در زمینه‌های مختلف علمی مثل فقه، اصول، تفسیر، حدیث و غیره نه تنها سرآمد بوده بلکه از نظریات بدیع علمی نیز در تمامی زمینه‌ها برخوردار بوده است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه نگاه فلسفی امام خمینی آمیخته با عرفان و معرفت و بصیرت بوده است اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد نگاه علمی امام همانا طراحی نظریه ولایت فقیه مبتنی بر کار اجتهاد و استنباط فکری بود.

وی افزود: البته امام راحل( ره) در زمینه نظریه ولایت فقیه تنها به طرح نظریه و ایده بسنده نکردند بلکه در جهت اجرای این نظریه و پیاده کردن آن نیز به طور عملی قدم برداشتند.

علوی گفت: امام خمینی اگر چه به خوبی میدانست که استقرار حکومت اسلامی در زمانی که یک حکومتی مثل حکومت شاه در ایران وجود دارد که برای حفظ موجودیت خود با تمام قدرت ایستادگی می‌کند هیچ کار ساده‌ای نیست ولی چون به وعده نصرت الهی و همچنین ایستادگی مردم در این مسیر ایمان کاملی داشتند می‌دانستند که پیروزی انقلاب اسلامی حتما محقق خواهد شد.

وزیر اطلاعات با بیان این مطلب که مبارزات امام خمینی برضد رژیم شاه در دو مرحله صورت گرفته است اظهار کرد: در این دو مرحله که یکی در سال ۱۳۴۲ و دیگری در سال ۱۳۵۶ بوده است امام خمینی در شرایطی مبارزه را شروع می‌کند که رژیم شاه در اوج قدرت بوده و هیچ کسی باور نمیکرد که یک مبارزه سیاسی با این رژیم بتواند موفقیت آمیز باشد.

وی ادامه داد: ولی امام خمینی در مرحله اول یعنی در سال ۱۳۴۲ با یک درایت و هوشمندی خاص به تدریج زمینه مبارزه را فراهم می‌کند و در سال ۱۳۵۶ نیز با هدایت و رهبری هوشیارانه مراسمات و تظاهراتهایی ضد حکومتی انقلاب را در مسیر پیروزی کامل در ۲۲بهمن ۱۳۵۷ قرار داد.

علوی رهبری امام را در عرصه مبارزه دارای یک خصوصیات خاص و منحصر به فرد دانست و توضیح داد: در آن ایام کسانی که جذب مبارزه با رژیم شاه می‌شدند از طریق دو فاز نظامی و سیاسی وارد گود می‌شدند یعنی مبارزین در فاز سیاسی مشروعیت رژیم را زیر سئوال می‌بردند و در فاز نظامی هم یک عده از مبارزان ضمن فراگیری آموزش چریکی وارد جنگهای مسلحانه با رژیم می‌شدند تا از این طریق زمینه سرنگونی رژیم را فراهم کنند.

وزیر اطلاعات ضمن اشاره به شرایط خاصی که در سال ۱۳۵۶ بر کشور حکمفرما شده اظهار کرد: در این سال به علت اینکه شاه تمامی گروههای مبارز مسلح را سرکوب کرده بود کسی دیگر خواهان مبارزه مسلحانه نبود کما اینکه ﺍﺑﺮ ﻗﺪﺭﺕﻫﺎﯼ ﺷﺮﻕ ﻭ ﻏﺮﺏ نیز ﺑﺮ ﺳﺮ ﻣﺎﻧﺪﮔﺎﺭﯼ ﺷﺎﻩ ﺑﻪ ﺗﻮﺍﻓﻖ ﺭﺳﯿﺪﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ زیرا این ابرقدرتها ﻣﻨﺎﻓﻊ استراتژیک ﺧﻮﺩ در باقی ماندن شاه می‌دیدند و از سوی دیگر شاه توانسته بود مبارزین ﺍﺛﺮﮔﺬﺍﺭ داخلی را در ﺑﺎﺯﺍﺭ، ﺣﻮﺯه ﻭ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎه ﺑﻪ جاهای مختلف ﮐﺸﻮﺭ تبعید کند ﻭ ﺩﯾﮕﺮ هیچ فرد مبارز موثری در کشور وجود ﻧﺪﺍﺷﺖ.

وی در ادامه با بیان اینکه یک ﻣﺆﺳﺴﻪ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺗﯽ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ در این سالها ﺍﻋﻼﻡ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﭘﺎﯾﻪﻫﺎﯼ ﺭﮊﯾﻢ شاه ﺩﺭ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻣﺴﺘﺤﮑﻢ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺗﺎ ۲۵ ﺳﺎل دیگر ﻫﯿﭻﺧﻄﺮﯼ آن ﺭﺍ ﺗﻬﺪﯾﺪ ﻧﻤﯽﮐﻨﺪ اظهار کرد: ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﺍﻣﺎﻡ با تکیه به مردم و بدون اینکه به سراغ فاز سیاسی برود ﺑﺎﺭ ﺩﯾﮕﺮ ﭘﺮﭼﻢ ﻣﺒﺎﺭﺯﻩ ﺭﺍ ﺑﺎﻻ ﺑﺮﺩ زیرا امام معتقد بود که اگر مردم مطلع و آگاه شوند جایی برای شاه در کشور باقی نمی‌ماند.

علوی ضمن اشاره به این مطلب که امام در ایام مبارزه با شاه هیچ گاه مردم را به مبارزه مسلحانه دعوت نکرد توضیح داد: امام به هیچ عنوان اعتقاد نداشت که ارتش و نیروی انتظامی مال شاه هستند بلکه معتقد بود که نیروهای نظامی مال مملکت و مردم هستند و باید آنها نیز به مردم بپیوندند و به عمر رژیم شاه خاتمه بدهند. بنابراین وقتی که در سال ۱۳۴۳ ارتش را در سخنرانی‌های خود مورد خطاب قرار می‌دهد با ادبیات خودی و لحنی که با علما صحبت میکردند به آنها می‌گوید که « ای ارتش ایران به داد این کشور برسید».

وزیر اطلاعات ادامه داد: همچنین امام راحل وقتی که ﺩﺭ ﺩﻭﺍﺯﺩﻫﻢ ﺑﻬﻤﻦ ۱۳۵۷ ﺍﺯ ﺗﺒﻌﯿﺪ ﺑﺎﺯگشتند ﺩﺭ ﺑﻬﺸﺖ ﺯﻫﺮﺍ ﺩﺭ ﺳﺨﻨﺎﻥ ﭘﺎﯾﺎﻧﯽ ﺧﻮﺩ در خطاب به نظامیان ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ « آقای سرلشکر ﻣﺎ ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﯿﻢ شما آقای خود باشید و نمی‌خواهیم ﮐﻪ ﻣﺴﺘﺸﺎﺭﻫﺎﯼ خارجی و دشمنان اسلام ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﺳﯿﻄﺮﻩ دﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﺁﯾﺎ ﺷﻤﺎ این را ﻧﻤﯽﺧﻮﺍﻫﯿﺪ؟»

ﻭی تصریح کرد: ﺍین نوع گفتمان امام با نیروهای مسلح باعث جذب دلهای آنها برای پیوستن به ملت و نهایتا پیروزی انقلاب شد و‌ ﺑﺎ ﺣﻤﺎﯾﺖ همین مردم و ﻧﯿﺮﻭﻫﺎﯼ ﻧﻈﺎﻣﯽ بود که امام توانست ﻫﺸﺖ ﺳﺎﻝ ﺩﻓﺎﻉ ﻣﻘﺪﺱ ﺭﺍ نیز به خوبی ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ کند.

علوی اظهار کرد: ﭘﺲ ﺍﺯ ﺭﺣﻠﺖ ﺍﻣﺎﻡ ﺧﻤﯿﻨﯽ ‏( ﺭﻩ‏) در سال ۱۳۶۸ ﺍﯾﻦ ﻧﮕﺮﺍﻧﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺷﺖ ﮐﻪ ﺳﺮﻧﻮﺷﺖ ﺍنقلاب و کشور ﭼﻪ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﺍﻣﺎ ﻋﺼﺮ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﻭﺯ بود که از طریق رادیو ﺍﻋﻼﻡ ﺷﺪ ﮐﻪ توسط مجلس خبرگان ﺣﻀﺮﺕ ﺁﯾﺖﺍﻟﻠﻪ ﺧﺎﻣﻨﻪ ﺍﯼ ﺑﻪ ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﻣﻨﺼﻮﺏ ﺷﺪه‌اند ﻭ با این اعلام بود که تمامی این ﻧﮕﺮﺍﻧﯽﻫﺎ به
ﺁﺭﺍﻣﺶ تبدیل ﺷﺪ.

ﻭزیر اطلاعات مقام معظم رهبری را خمینی دیگری دانست و گفت: امروزه با رهبری های حکمیانه مقام معظم رهبری انقلاب قدم به قدم به پیش رفته است و دشمن نیز قدم به قدم وادار به عقب ‌نشینی شده است.

وی با بیان اینکه امروزه دشمن در برابر انقلاب اسلامی دچار استیصال و درماندگی شده است اظهار کرد: دشمن علیرغم اینکه امروزه با تمام توان مالی و اقتصادی و تجهیزات مدرن نظامی وارد مقابله با انقلاب اسلامی شده است ولی اراده محکم مقام معظم رهبری و همراهی شما مردم عزیز ایران باعث ناکامی و‌ شکست دشمن در جبهه‌های مختلف شده است.

علوی در پایان گفت: امروزه با همت مقام معظم رهبری پرچمی که امام راحل برداشته بود از هر زمانی برافراشته تر است و به حول و قوه الهی این پرچم به دست مقام معظم رهبری به صاحب اصلی‌ش یعنی امام زمان(ع) ارواحنا فدا خواهد رسید.