استاندار خوزستان خبر داد:

معافیت ۴۵ روزه مناطق سیلزده خوزستان از پرداخت هزینه گاز/ وزارت نفت ۵۰ میلیارد تومان برای تعمیر مدارس سیل زده استان کمک می‌کند

استاندار خوزستان خبر داد: برطبق مصوبه هیات دولت هزینه گاز مشترکان مسکونی و تجاری استانهای خوزستان و لرستان به مدت یک و ماه و نیم رایگان شد.

احمدرضارستمی: به گزارش خورنا در پنجمین جلسه ستاد بازسازی مناطق سیل زده استان که امروز یکشنبه ۱۲ خرداد ۹۸ در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد غلامرضا شریعتی ضمن اعلام این خبر توضیح داد: بر طبق این مصوبه هزینه گاز کلیه مشترکان خانگی و تجاری مناطق سیلزده خوزستان از تاریخ پنج فروردین تا ۱۵ اردیبهشت ۹۸ رایگان شده است و شرکت گاز استان باید هرچه سریعتر نسبت به اجرای این مصوبه اقدام کند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه کشاورزان مناطق سیلزده استان برای انجام کشت تابستانه به سرمایه در گردش نیاز دارند اظهار کرد: از آنجایی که در حال حاضر کشاورزان مناطق سیلزده استان فاقد هرگونه سرمایه اولیه‌ای مناسبی هستند که بتوانند به وسیله آن کشت تابستانه خود را انجام دهند لذا ما باید هرچه سریعتر نسبت به حل این مشکل و تامین آن اقدامات اساسی را انجام دهیم زیرا خارج کردن آب از زمینهای زارعی کشاورزان به نیت آماده سازی آنها برای کشت تابستانه در زمانی که کشاورزان پول کافی برای کشت تابستانه ندارند در حقیقت کار بیفایده‌ای است.

وی در ادامه ضمن درخواست از بانکهای عامل استان برای شتاب بیشتر در پرداخت تسهیلات مربوط به ساخت و تعمیر منازل مسکونی مناطق سیل زده استان یادآوری کرد: زیرا دولت تصمیم دارد که ظرف سه ماه آینده نه تنها بحث تعمیرات واحدهای سیلزده استان را به پایان برساند بلکه نسبت به احداث واحدهای تخریبی تا پایان امسال نیز اقدام کند.

شریعتی از امضای یک تفاهم با وزارت نفت برای تعمیر و تجهیز مدارس مناطق سیلزده خوزستان خبر داد و گفت: براساس این تفاهم نامه وزارت نفت پذیرفته است که برای تعمیر و تجهیز مدارس مناطق سیلزده استان خوزستان مبلغ ۵۰ میلیارد تومان هزینه کند.

استاندار خوزستان ادامه داد: همچنین وزارت نفت تعهد کرده است که برای تعمیر، تجهیز و ساخت مراکز بهداشتی و درمانی و همچنین خانه‌های بهداشت مناطق نفتخیز استان که در حادثه سیل اخیر دچار آسیب دیدگی شده‌اند نیز مبلغی در حدود ۴۰ میلیارد تومان هزینه کند.

وی تعداد واحدهای مسکونی احداثی مناطق سیلزده استان خوزستان را ۲۶۰۰ واحد دانست و افزود: از این تعداد واحد مسکونی که در اثر سیل اخیر نیاز به بازسازی مجدد دارند وزارت نفت پذیرفته است که نسبت به تامین میلگرد و آهن‌آلات مورد نیاز ۱۵۰۰ واحد آن که در حوزه مناطق نفتخیز استان قرار دارند اقدام کند و مابقی این واحدها نیز با قرار است با همکاری خیرین ساخته شوند.

شریعتی در پایان ضمن تشکر از کمک‌های بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام و وزارت نفت در بحث کمک رسانی به مناطق سیلزده استان گفت: تاکید می‌کنم که کلیه دستگاههای اجرایی استان همانند دوران سیل با تمام قوا وارد میدان شوند تا با رفع هرچه سریعتر مشکلات به وجود آمده بتوانیم شرایط زندگی مردم سیلزده استان را هرچه سریعتر به حالت عادی بازگردانیم .