فرماندار بندر ماهشهر:

مدیرکل پایانه‌های خوزستان مقصر اصلی حادثه پایانه بندرامام است/ بی‌اعتنایی مدیرکل به تذکرات و اخطارها منجر به درگیری‌های پایانه شد

فرماندار بندر ماهشهر گفت: مدیرکل پایانه‌های استان را مقصر و مسئول اصلی حادثه درگیری مسلحانه در پایانه بندر امام می‌دانم.

محسن بیرانوند امروز در گفتگو با خبرنگار خورنا اظهار کرد: ۸ سایت شستشو و ضدعفونی خودروهای سنگین حمل بار در منطقه وجود دارد و تعداد این سایت‌ها به حد اشباع رسیده است.

وی افزود: با این وجود اداره کل پایانه‌های خوزستان تصمیم گرفت دو سایت دیگر در دل پایانه بندر امام احداث و راه‌اندازی کند.

فرماندار بندر ماهشهر بیان کرد: از همان آغاز و ابتدای کار با این موضوع مخالفت کردیم و اخطارهای لازم نیز به پایانه‌ها و شخص مدیرکل داده شد.

بیرانوند ادامه داد: همین مسأله باعث بروز اختلافاتی شد و موضوع به اطلاع استاندار نیز رسید و استاندار از مدیرکل پایانه‌ها خواست درباره این مسأله نظر فرماندار را لحاظ کند.

وی تصریح کرد: متأسفانه توجهی به تذکرها و دستورات صادر شده نشد، در حالی که ما مصر بودیم توسعه سایت‌ها باید با رعایت دو شرط صورت بگیرد.

فرماندار بندر ماهشهر گفت: شرط نخست این بود که کمیته‌ای با عضویت مدیرکل اقتصادی استانداری، فرمانداری، محیط زیست، اداره کل بنادر و … تشکیل و ظرفیت ایجاد سایت جدید مورد بررسی قرار بگیرد.

بیرانوند خاطرنشان کرد: شرط دوم این بود که به سایت‌های موجود این اطمینان را بدهند که امنیت کاری و شغلی آنها محفوظ بماند، که متأسفانه بدون رعایت این دو شرط اقدامات خود را برای احداث دو سایت جدید آغاز کردند.

وی افزود: انجام ساخت و سازهای جدید موجب اعتراض و تجمع متولیان و کارگران سایت‌های موجود شد و بررسی‌های اولیه حکایت از درگیری و مجروحیت دو نفر از کارگران دارد.

فرماندار بندر ماهشهر متذکر شد: مسئولیت اتفاقات امروز با پایانه‌ها بوده و موضوع از طریق دادگستری بندر امام و رئیس این دستگاه قضایی در حال پیگیری است.

بیرانوند در پایان اضافه کرد: استاندار خوزستان امروز در سفر خود به شهرستان بندر ماهشهر در جریان کامل اتفاقات رخ داده در پایانه قرار گرفت و کتباً و به صراحت دستور داد هیچ اقدامی در مورد ساخت سایت جدید صورت نگیرد.