پویا: آب و فاضلاب بندرامام خمینی، ۱۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

خورنا: مهندس پویا معاون عمرانی استانداری خوزستان از مناطق آب گرفته شهر بندرامام خمینی(ره)بازدید کرد. در این بازدید مهندس پویا از نقاط مختلف شهر که دچار آب گرفتگی شده بود بازدید و از نزدیک با مردم منطقه دیدار نمودند.

پویا در جلسه ستاد بحران شهرستان از اهتمام و تلاش دستگاه های متولی اعم از فرمانداری ، بخشداری ، شهرداری بندرامام خمینی(ره) ، آبفا بندرامام خمینی(ره) ، هلال احمر ، اداره کل بنادر و دریانوردی ، سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تقدیر و تشکر نموده و از حل مشکل آبگرفتگی تا پایان روز و قبل از وقوع شب خبر دادند.

مهندس پویا با اشاره به میزان بارندگی استان طی چند روز گذشته ، میزان بارندگی این چند روز را یک سوم متوسط بارندگی استان بیان نموده و افزودند : شهر بندرامام خمینی(ره) با توجه به توپوگرافی شهر یک نقطه نسبت به نقاط دیگر میزان آب گرفتگی آن بیشتر بوده و در صورت وقوع باران بسیار شدید بصورت مستمر مشکل آب گرفتگی در این نقطه بوجود آورد.

وی وضعیت دفع آب های سطحی در این مناطق را برای بارندگی های ۲۵ تا ۳۰ میلی متری دانسته و اضافه کرد در صورت افزایش این میزان قطعاً دفع آب های سطحی با مشکل مواجه خواهد شد .

پویا در پایان ابراز امیدواری نمود که با پایان پروژه فاضلاب شهر بندرامام خمینی(ره) دیگر شاهد مشکلات آب گرفتگی در این سطح نباشیم .

معاون عمرانی استانداری خوزستان میزان اعتبارات اختصاص یافته از محل فروش اوراق مشارکت برای شهر بندرامام خمینی(ره) را ۱۷ میلیارد تومان اعلام نموده و ا فزودند : بر اساس اهتمام و حمایت از دولت خدمتگزار از ابتدای امسال از محل فروش اوراق مشارکت ۱۷ میلیارد تومان جهت شهر بندرامام خمینی(ره) در بخش شبکه های فاضلاب ، دفع آب های سطحی و دفع فاضلاب منطقه بهبود و ساماندهی خواهد شد .

لازم به ذکر است، در پی بارندگی روز دوشنبه ۶ مهرماه امسال برخی از نقاط شهر بندرامام خمینی(ره) دچار آبگرفتگی شده که این امر باعث بروز مشکلاتی برای حدود ۵۰۰ خانوار گشته که با همت مسئولان محلی و استانی این مشکل تا حدودی مرتفع شده است .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *