کلینتون: آمریکا آماده ‌مذاکره ‌دو جانبه ‌با تهران ‌است

خورنا: وزیر امور خارجه آمریکا ساعاتی قبل اعلام کرد که درصورت آمادگی ایران برای گفتگو، واشنگتن آماده مذاکره دوجانبه با تهران است.

به گزارش رویترز، “هیلاری کلینتون” که در واشنگتن و در پاسخ به پرسشی در خصوص ایران سخن می گفت در ادامه افزود : ایران مشکل ترین موضعی بوده که من در دوران وزارت خود با آن مواجه بودم و این به واسطه خطراتی بود که تهران با رفتارهای خود آنها را بوجود می آورد، و دستیابی ایران به سلاح اتمی از همه خطرناک تر خواهد بود.

کلینتون که در جمع گروهی از مقامات، کارشناسان و دیپلمات های آمریکا و خاورمیانه سخن می گفت، اضافه کرد: دولت اوباما آماده انجام مذاکرات دوجانبه با ایران است.

وزیر خارجه آمریکا گفت : در همین راستا آمریکا هم اکنون در حال همکاری با سایر اعضای گروه موسوم به ۱+۵ ( روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان ) برای از سرگیری مذاکرات با تهران است.

کلینتون در این مورد گفت : ما در حال همکاری با ۱+۵ هستیم و رضایت خود را در این مورد که آمریکا آماده انجام مذاکرات دوجانبه با تهران در صورت آماده بودن ایران برای این کار، است اعلام کرده ایم.

به گزارش مهر،هیلاری کلینتون که گفته می شود در سال آینده میلادی از سمت وزارت کنار می رود در مورد تصمیم آمریکا برای مذاکره با ایران گفت : آمریکا در تصمیم خود جدی است . در اینجا موضوعاتی وجود دارد که ما می خواهیم در مورد آنها صحیت کنیم اما ما انتظار داریم که ایران نیز چنین رفتاری را داشته باشد.

رویترز در این خصوص می نویسد : در ماه اکتبر دیپلمات ها اعلام کرده بودند که ما در حال بررسی این موضوع هستیم که از ایران بخواهیم تا محدودیت هایی را در برنامه غنی سازی خود اعمال کرده و در عوض تحریم های غرب علیه تهران نیز سبک تر شوند.

نویسنده مطلب فوق راهکار رسیدن به توافق در این رابطه را ارائه پیشنهادات گسترده تر توسط هر دو طرف (هم ایران و هم غرب) در مقایسه با مذاکرات قبل دانست.

کلینتون در حالی از آمادگی آمریکا برای انجام مذاکره مستقیم و دوجانبه با ایران سخن می گوید که سنای امریکا شب گذشته تحریم های جدیدی را علیه جمهوری اسلامی اعمال کرد.