فلسطین، رسما کشور شد

خورنا: با وجود مخالفت شدید آمریکا، کانادا و رژیم صیهونیستی، کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل با ۱۳۸ رای موافق با عضویت فلسطین به عنوان کشور ناظر غیرعضو موافقت کردند.

رای گیری برای پذیرش فلسطین به عنوان کشور ناظر غیر عضو انجام شد و این درخواست با ۱۳۸ رای موافق، ۴۱ رای ممتنع و ۹ رای مخالف به تصویب کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل رسید.

پیش از رای گیری محمود عباس طی سخنانی از اعضای مجمع عمومی خواست که با رای مثبت خود به مسولیت تاریخی خود در برابر مردم فلسطین عمل کند.

عباس به تهدیدهای رژیم صهیونیستی در برابر تلاش های فلسطینی برای دستیابی به جایگاه ˈدولت ناظرغیر عضوˈ در سازمان ملل اشاره کرد و گفت: همه شاهد تهدیدهای اسراییل علیه اقدام مسالمت آمیز و دموکراتیک ما برای عضویت غیر دایم در سازمان ملل بودیم؛ اما ما به این راه ادامه خواهیم داد.

رژیم صهیونیستی این اقدام دولت خودگردان فلسطینی را محکوم کرده و مدعی شده بود محمود عباس با این عمل یکجانبه پیمان نامه صلح اسلو میان آن رژیم و تشکیلات خودگردان را زیر پا گذاشته است.

به گفته تحلیلگران عضویت فلسطین به عنوان کشور ناظرغیرعضو به معنای برداشتن اولین گام به سوی به رسمیت شناختن آن به عنوان کشور مستقل از سوی سازمان ملل به شمار می رود.

با رای کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل، فلسطین در کنار واتیکان به عنوان دو کشور ناظر غیرعضو شناخته می شود.

این اقدام به تشکیلات خودگردان اجازه عضویت در مجامع و نهادهای بین المللی وابسته به سازمان ملل را داده و آن را قادرمی کند که علیه جنایت های جنگی سران رژیم صهیونیستی و اشغال سرزمین های فلسطینی به دادگاه جنایات بین المللی شکایت کنند.

سران رژیم اشغالگر قدس از این مساله ابراز نگرانی کرده و تهدید کرده‌اند که در صورت این اقدام، درآمد مالی تشکیلات خودگردان را قطع خواهند کرد.

کدام کشورها رأی منفی دادند؟

صاحبان ۹ رأی منفی به قرار ذیل هستند:

۱- ایالات متحده آمریکا
۲- میکرونزیا
۳- پاناما
۴-کانادا
۵-چک
۶- جزائر مارشال
۷-نایورو
۸-پالوآ
۹-رژیم صهیونیستی

فلسطینیان غرق شادی

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: در پی رای سازمان ملل به ارتقای سطح عضویت فلسطینیان در این سازمان، اراضی فلسطینی نشین غرق در شادی شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از رام الله، فلسطینیانی که از رای مجمع عمومی سخت به وجد آمده بودند، یکدیگر را در آغوش گرفته و بوق های اتومبیل را به صدا در آوردند.

در اصلی ترین جشن فلسطینیان در شهر رام الله در کرانه باختری، صدها نفر در میدان اصلی این شهر احتماع کرده و ضمن برافراشتن پرچم فلسطین فریاد ˈ الله اکبر ˈ سردادند.

این در حالی است که این تصمیم در زندگی فلسطینیان ساکن این منطقه تغییر چندانی در آینده نزدیک نخواهد داد چرا که آنچه که این نهاد جهانی به عنوان اراضی این کشور مانند کرانه باختری، نوار غزه و بیت المقدس شرقی ترسیم کرده تحت کنترل اسرائیلی ها باقی خواهد ماند. لیکن بسیاری از فلسطینیان سخت دوست داشتند در سطح جهانی به رسمیت شناخته شوند.