امام جمعه ماهشهر: مسئولان برای جلوگیری از تکرار مشکلات بعد از بارندگی چاره‌اندیشی کنند

خورنا: امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر گفت: مسئولان برای جلوگیری از مشکلاتی که بعد از بارندگی‌های اخیر به وجود آمد چاره‌اندیشی کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین غبیشاوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان گفت: امسال مراسم عزاداری شهادت اباعبدالله‌الحسین (ع) بی نظیر و بی‌سابقه برگزار شد و قشر جوان نیز حضور چشمگیری در هیئت‌ها، حسینیه‌ها و تکایا داشتند.

وی ادامه داد: ایام تاسوعا و عاشورای حسینی با نزول رحمت الهی همراه شد و پروردگار عالم با لطف و کرم خود این نعمت پاک و پاکی‌آفرین را نازل فرمود.

خطیب جمعه شهرستان بندر ماهشهر با بیان اینکه بارش باران نعمت‌های زیادی را به همراه خود دارد، تصریح کرد: مسئولان باید توجه داشته باشند که این رحمت و نعمت الهی موجب رنج و زحمت مردم نشود.

غبیشاوی عنوان کرد: بارندگی اخیر مشکلات زیادی برای شهروندان به وجود آورد که نشان داد مسئولان پیش از فصل بارندگی اقدام به چاره‌اندیشی نکرده بودند.

وی خاطرنشان کرد: آب‌گرفتگی معابر و خیابان‌ها، محدودیت رفت و آمد برای مردم، تعطیلی مدارس و تخریب زیرساخت‌های شهر و تضییع بیت‌المال نشان داد که مسئولان باید پیش از فصل بارندگی فکر چاره می‌کردند.

امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر افزود: مسئولان باید به جای اجرای پروژه‌های غیر ضروری پروژه‌های کاربردی‌ و اساسی‌تری را اجرا کنند که در چنین مواردی شهر با چالش مواجه نشود.

غبیشاوی در ادامه به سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس اشاره کرد و اظهار داشت: دنیا در چشم این شهید بزرگوار کوچک و بی‌اهمیت بود و همین ویژگی است که انسان را عظمت و بزرگی می‌بخشد.

وی با بین اینکه امام راحل (ره) شیفته شخصیت آیت‌الله مدرس بود، ادامه داد: این شهید بزرگ در برابر شخص مستبدی مانند رضاخان ایستادگی کرد و به تعلقات دنیا هیچ توجهی نداشت.

خطیب جمعه شهرستان بندر ماهشهر اذعان داشت: نمایندگان مجلس باید شهید مدرس را الگوی خود قرار دهند و به تعلقات دنیوی دلبستگی نداشته باشند.