دوره های ویژه Training در خرمشهر برگزار میشود

در کل استان خوزستان فقط ۳ نفر هستند که توانایی و مجوز لازم برای برگزاری دوره های تربیت مدرس را در مقاطع مختلف دارند. از این تعداد دو نفر در خرمشهر مشغول به کار هستند

عباس مدحجی: چند وقتی ست دوره های تربیت مدرس زبان در خرمشهر درحال اجراست که علاوه بر افزایش اشغال علاقمندان این رشته ، تأثیر محسوسی در کیفیت آموزش و استفاده از زبان انگلیسی در منطقه داشت است. مجری این طرح امید کاردان از مدرسان دوره های مختلف آموزش زبان در خرمشهر است.

وی که از سال ۱۳۷۷ به آموزش زبان در خرمشهر مشغول است تاکنون توانسته بیش از ۵۰ مربی را دوره هایش آموزش دهد و تعداد زیادی را هم جذب بازار کار کند.

کاردان در گفتگو با خبرنگار خورنا ضمن اشاره به ظرفیت های ویژه آموزش زبان خرمشهر در سطح استان گفت : در کل استان فقط ۳ نفر هستند که توانایی و مجوز لازم برای برگزاری دوره های تربیت مدرس را در مقاطع مختلف دارند. از این تعداد بنده و استاد احمد یونس زاده ( که کار تدریس را نزد ایشان شروع کردم) در خرمشهر مشغول به کار هستیم و تاکنون بیش از ۵ دوره را با تعداد بیش از ۵۰ شرکت کننده برگزار کرده ایم. مجوز و مدرک لازم برای این دوره ها از مراکزی نظیر دانشگاه کمبریج ، آکسفورد و مراکز معدودی در داخل و خارج از کشور صادر میشود.

مدرس زبان آموزشگاهای خرمشهر درباره اهمیت و شاخصه های این دوره ها برای مدرسان و جامعه هدف اینطور گفت: سالانه صدها دانشجوی زبان انگلیسی در مقاطع کارشناسی و ارشد در رشته های مختلف زبان انگلیسی از دانشگاه های کشور فارغ التحصیل میشوند .اکثر این افراد آموزشهای تئوری را در دانشگاه طی نموده و برای جذب به بازار کار و شروع تدریس، شرکت در کارگاه های عملی روش تدریس امری ضروری به نظر میرسد. این کارگاه های عملی در قالب دوره های کوتاه مدت برگزار شده و رابطی هستند بین دانش زبانی کسب شده توسط دانشجو در دانشگاه؛ و رویکرد عملی که در این کارگاه ها فرا میگیرند.

کاردان درباره تسهیلات این دوره ها چنین گفت: سالها بود که علاقه مندان شرکت در این دوره ها مجبور بودند با پرداخت هزینه زیاد به شهرهایی نظیر تهران،اصفهان و مشهد سفر کرده و در این دوره ها شرکت کنند‌ و یا با پرداخت هزینه های بسیار و دعوت از اساتید خارج از استان در قالب دوره های چند ساعته مبادرت به دانش افزایی در این حیطه نمایند ، اما با آموزش دیدن مدرسین این دوره ، اکنون این کارگاه ها در مناطقه آزاد اروند برگزار میگردند.

سرگروه زبان انگلیسی دبیرستان های خرمشهر افزود: مخاطبین دوره های Training ( آموزش مدرسین) علاوه بر متقاضیان ورود به حرفه تدریس، مدرسین مدارس دولتی و غیر انتفاعی و همچنین آموزشگاه های زبانی میباشند که به فکر توسعه قدرت حرفه ای تدریس و همچنین دانش افزایی در این زمینه میباشند. علاوه بر این دوره هایی ویژه روش تدریس کودکان و نوجوانان مناسب برای مدرسین زبان مهد های کودک و پیش دبستانی ها نیز برگزار مینمایند.

وی درباره ی ورود خودش به این تخصص و هدف این دوره ها اظهار داشت: دوره های تدریس مدرسین را در بدو امر در محضر اساتید داخلی آموختم و سپس برای دوره های تکمیلی و اخذ مدرک بین المللی تربیت مدرس مجبور به شرکت در کارگاه های آموزشی اساتید تربیت مدرس در کشورهای مختلف شدم .

هدف اصلی برگزاری این دوره ها در منطقه آزاد اروند ، تربیت مدرسین کارآمد و خلاق، جذب آنها به بازار کار، ارتقاء کیفیت آموزش و در نهایت پیشرفت علمی دانش آموزان و زبان آموزان منطقه است و برای همین منظور تا به حال چندین کارگاه را برای دبیران زبان انگلیسی شهرستان خرمشهر برگزار نموده ایم.

امید کاردان در نهایت، ارتقای سطح این دوره ها در منطقه آزاد اروند و تبدیل نام منطقه آزاد اروند به کانون معتبر آموزش زبان انگلیسی را نیازمند حمایت و همکاری سازمان منطقه آزاد اروند، دانشگاه ها، موسسات و مراکز آموزشی، مدارس و مهدکودک های حوزه ی منطقه آزاد اروند دانست که از یک سو می توانند با اعزام مدرسین خود برای شرکت در این دوره ها به ارتقا کیفیت آموزش زبان کمک موثری نمایند و از سوی دیگر با انتخاب مدرس از بین شرکت کنندگان این دوره ها گام موثری در اشتغالزایی جوانان با استعداد این منطقه داشته باشند.