واگذاری هواپیمایی کارون و ابهاماتی که باید پاسخ داده شود

 

خورنا- در خبرها آمده است که هواپیمایی کارون بصورت قانونی به یکی از انبوه سازان اهوازی واگذار شده است .

از سوابق مالک جدید این خط هوایی، سرمایه گذاری در برخی پروژه های ساختمانی از جمله پروژه مرکز تجاری ملی راه، ساختمان پزشکان سپید کیانپارس فاقد پارکینگ و مجتمع تشریفات است.

در این میان ابهاماتی وجود دارد که باید به آنها پاسخ داده شود . هواپیمایی نفت بعنوان قدیمی ترین خط هوایی کشور بدنبال مشکلات متعدد مالی پس از تغییر نام در فهرست واگذاری قرار گرفت و آنگونه که مسئولان وزارت نفت اعلام نمودند دلیل تغییر نام از نفت به کارون هم در همین راستا بوده است.

با توجه به اینکه مالک فعلی این خط هوایی هیچگونه تخصصی در حوزه صنعت حمل و نقل هوایی ندارد و بیشتر بعنوان یک انبوه ساز فعالیت داشته باید پرسید انگیزه اصلی وی از این سرمایه گذاری چیست و آیا سرنوشت هواپیمایی زاگرس در انتظار این خط هوایی خواهد بود ؟!

سالها قبل مالک هواپیمایی زاگرس با تاسیس این شرکت در منطقه آزاد اروند اعلام کرد مرکز این خط هوایی در خوزستان خواهد بود اما بعد از این همه سال چنین اقدامی صورت نگرفت و عملا مرکز هواپیمایی زاگرس به پایتخت منتقل شد.

آیا مرکز هواپیمایی کارون هم با وجود داشتن آشیانه در فرودگاه اهواز به تهران منتقل خواهد شد یا همچنان در اهواز خواهد ماند ؟

حضور افراد غیر متخصص در صنعت هوایی و مالکیت آن در شرکت های هواپیمایی چندان معمول نیست و آنگونه که معروف است معمولا افراد متمول برای پوشش قرار دادن برخی مراودات مالی خود که کمتر باید دیده شود در حوزه هایی مثل حمل و‌نقل هوایی یا هتل داری سرمایه گذاری می کنند.

به نظر می رسد پیش از هر چیز ضروری باشد مدیران جدید و مالک فعلی این خط هوایی برنامه ها و اهداف خود را در این راستا بصورت عمومی و شفاف منتشر نمایند و مشخص شود برنامه های آینده این مجموعه برای ادامه فعالیت و توسعه چیست ؟

همچنین اخباری منتشر شده مبنی بر دخالت و اصرار یکی از معاونان استاندار خوزستان در این واگذاری که خوب است در آینده مالک جدید این خط هوایی در این خصوص نیز شفاف سازی نماید.

در هر حال از آنجایی که باید از سرمایه گذاری های قانونی و شفاف بخش خصوصی در استان حمایت کرد، ضمن آرزوی موفقیت برای مالک جدید این خط هوایی امیدواریم بزودی شاهد رونق فعالیت های این شرکت هواپیمایی باشیم .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • بي نام ايشون بدون هيچ تخصصي و با مشاوره ها و خط مشي هاي غلط باعث شده كه حدود ٥٠٪؜ از پرسنل اين شركت تعديل بشوند و اين تعديلات كما فب السابق در حال انجام هستند (از قبل از كرونا). اين ماه ( تير ) بعد از تاخير ٩ روزه فقط نصف حقوق رو پرداخت كرده. متاسفانه نيروهاي متخصص كه سرمايه هاي انساني هر شركتي هستند، همه در حال ترك اين شركت به مقصد شركت هاي مختلف هستند. اينده ي بدي در كمين اين شركت وجود دارد، البته با اين خط مشي...