خطیب جمعه بهبهان: آینده کشور ارتباط مستقیمی با تصمیمات مجلس دارد

خورنا: خطیب جمعه بهبهان گفت: اداره کشور و آینده آن ارتباط مستقیمی با تصمیمات نمایندگان ملت در مجلس دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، حجت‌الاسلام عبدالرضا ابوعلی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در جمع نمازگزاران این شهرستان به سالروز شهادت میرزا کوچک‌خان‌ جنگلی اشاره و اظهار کرد: این شخصیت اندیشه و شخصیت جهانی داشته که هیچگاه در برابر استکبار زمان خود عقب‌نشینی نکرد و همین مقاومت و از خودگذشتگی میرزا کوچک‌خان باعث شد شجاعت‌طلبی ایرانیان برای همیشه در تاریخ جاودان بماند.

وی تصریح کرد: میرزا کوچک خان جنگلی به نجات ایران از استعمار و استبداد فکر می‌کرد و در طول حیات سیاسی خود در صف مجاهدان قرار داشت.

امام جمعه بهبهان در ادامه با اشاره به روز مجلس گفت: مجلس دارای جایگاه و اهمیت ویژه‌ای در کشور بوده که تصمیمات اداره آن با مصوبات مجلس صورت گرفته و آینده کشور در گرو تصمیمات نمایندگان مردم است.

وی خاطرنشان کرد: مجلس همواره در کلام و بیانات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری جایگاه ارزنده‌ای داشته و خانه ملت در تصمیم‌های مهم کشور نقش اساسی و مهمی دارد.

ابوعلی سیدحسن مدرس را یکی از شخصیت‌های بزرگ و باارزش تاریخ ایران دانست و تصریح کرد: شهید مدرس با زیاده‌خواهی‌ها و امور غیرقانونی رضاخان مقابله کرد و از ویژگی‌های وی در زندگی سیاسی‌ سازش‌ناپذیری و مقاومت او در برابر قدرت‌های شیطانی و ایستادگی او در برابر بیگانگان در ایران بود.

وی خاطرنشان کرد: از این رو اندیشه سیاسی مدرس می‌تواند راهکاری عملی، مناسب و ارزشمند برای نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است.

خطیب جمعه بهبهان در ادامه سخنان خود به قانون اساسی کشور اشاره کرد و گفت: قانون اساسی نمایانگر اندیشه و تفکر یک ملت بوده و قانون اساسی ایران منبعث از فرهنگ دینی است.

وی ادامه داد: باید همه مردم و مسئولان قانون‌مند بوده و از مردم و مسئولان کشور اسلامی انتظار می‌رود که به عنوان یک ملت بزرگ باید رشد خود را نشان داده و برای اجرای قانون همه تلاش کنیم.

ابوعلی در پایان تهمت، تخریب دیگران و بی‌توجهی به قانون را بسیار ناپسند دانست و افزود: گوش به فرمان ولایت فقیه و رعایت قانون اساسی باید مد نظر همه مردم و مسئولان قرار گیرد تا کشور مسیر درست خود را به سوی تعالی و پیشرفت طی کند.