سمپاشی ۴ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی زیدون جهت مقابله با ملخ های مهاجم

خورنا |  فرماندار بهبهان در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بهبهان از سمپاشی ۴ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی بخش زیدون جهت مبارزه با آفت ملخ هایمهاجم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خورنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری بهبهان روز گذشته جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران به ریاست محمد حری فرماندار شهرستان بهبهان برگزار شد.

فرماندار و رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بهبهان در این جلسه گفت:

احتمال آتش سوزی با توجه به پوشش گیاهی خاص منطقه که بواسطه بارندگی های اخیر ایجاد شده جدی است و باید بر اساس مصوبات شورای کشاورزی ، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی موضوع را دنبال نموده و نقاط حادثه خیز را در اراضی ملی و اراضی کشاورزی شناسائی و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

سازمان آب و برق می بایست در خصوص تصرفات و تجاوز به حریم رودخانه، مسیل ها و کانال ها پیگیری های قانونی را با جدیت بعنوان متولی امر داشته باشد، و هم زمان هم با متخلفین برخورد نموده و هم از تصرفات و ساخت و سازهای جدید قبل از اینکه منجر به ساخت و ساز شوند، جلوگیری کند.

متاسفانه مشاهده می شود برخی از دستگاه های اجرایی پس از اینکه عملیات ساخت و ساز توسط متصرفین به اتمام رسید پیگیر مسائل قانونی می شوند، که این امر به هیچ عنوان قابل توجیه نیست، و چالش های اجتماعی را در پی دارد؛ همه دستگاه های اجرایی جهت صدور مجوز در حریم کانال ها، مسیل ها و رودخانه می بایست از مراجع مربوطه استعلام های لازم را اخذ کنند.

اگر شهرداری در رابطه با سرپوشیده کردن کانال های سطح شهر مطالعات و استعلام های لازم را انجام نداده باشد، امور آب شرق بعنوان متولی باید جلوی ادامه کار را گرفته تا بصورت اصولی و پس از طی مراحل قانونی کار انجام شود.

با توجه به قرار گرفتن در فصل گرم سال و مهیا شدن شرایط برای رشد انواع باکتری ها، و به منظور حفظ سلامت شهروندان، شهرداری ها و دهیاری ها نسبت به آهک پاشی و لایروبی جداول اقدام لازم را بعمل آورند.

در شورای سلامت، شهرک های دامداری ملزم به تهیه کوره لاشه سوز شدند، که متاسفانه هنوز انجام نشده است؛ ظرف یکم اه آینده باید این امر در شهرک های دامداری محقق شود، و در غیر این صورت جهاد کشاورزی، دامپزشکی و محیط زیست از طریق مجاری قانونی پیگیر و نسبت به پلمپ این واحد ها اقدام کنند.

درخصوص مبارزه با هجوم ملخ ها، تاکنون ۴ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی بخش زیدون با قریب به ۲ هزار لیتر سم ، سمپاشی شده و حدود ۷۰۰ هکتار باقی مانده در حال انجام است که باید بصورت جدی موضوع تا حصول نتیجه مطلوب دنبال شود.

در سال گذشته ۵ نقطه حادثه خیز در شهر بهبهان در زمان بارندگی ها شناسایی و طبق گزارش شهرداری در ۴ نقطه آن اقداماتی انجام شده، که توسط دفتر فنی فرمانداری بازدید و گزارش میزان پیشرفت این پروژه ها را به بنده ارائه کنند.