مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان خبر داد:

امدادرسانی به بیش از ۲۵۶ هزار نفر در سیل خوزستان

ﻣﺪﯾﺮﻋﺎﻣﻞ ﺟﻤﻌﯿﺖ ﻫﻼﻝ ﺍﺣﻤﺮ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥاز امدادرسانی به ۲۵۶ هزار و ۷۰۱ نفر و اسکان اضطراری ۱۵۶ هزار و ۵۵۶ نفر در حادثه سیلاب اخیر در استان خبر داد.

احمدرضارستمی: به گزارش خورنا در جلسه قرارگاه استانی ستاد بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان که امروز یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۹۸ در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد علی خدادادی ضمن اعلام این خبر گفت: همچنین در این مدت امداد رسانی هوایی صورت گرفته توسط جمعیت هلال احمر خوزستان نیز در نوع خود بی سابقه بوده است بطوریکه شامل ۶۰۴ سوتی پرواز و ۳۲۷ ساعت پرواز با کمک بالگردهای ارتش و سپاه بوده است.

ﻣﺪﯾﺮﻋﺎﻣﻞ ﺟﻤﻌﯿﺖ ﻫﻼﻝ ﺍﺣﻤﺮ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ ضمن اشاره به جابه‌جایی هشت‌هزار و‌ ۸۶۰ نفر در حادثه سیلاب اخیر خوزستان گفت: عدم وجود تلفات جانی یکی از امتیازات ویژه استان خوزستان در حادثه سیلاب اخیر بوده است که این موفقیت در سایه امدادرسانی‌های به موقع جمعیت هلال احمر و سایر نهادهای ذی‍ربط استان خوزستان به دست آمده است.

وی بیان کرد: جمعیت هلال احمر خوزستان به عنوان معین در کنار دانشگاه علوم پزشکی با اعزام تیم های درمانی اضطراری به مناطق سیلزده خوزستان در حدود ۷۵ هزار و ۷۵۵ عملیات ویزیت انجام داده است.

خدادادی ادامه داد: توزیع ۲۷ هزار و ۱۹۸ عدد چادر،‌ ۵۲ هزار تخته پتو، ۳۰ هزار تخته موکت و همچنین توزیع ۲۸ هزار و ۷۹۷ پکیج غذایی و ۴۳ هزار و ۱۸۸ بسته بهداشتی نیز از جمله اقداماتی بوده است که به همراه توزیع غذای گرم توسط جمعیت هلال احمر خوزستان طی این مدت انجام شده است.

وی اضافه کرد: البته طرح فطرانه نیز یکی دیگر طرحهایی است که ما اکنون در دست اقدام داریم و طی آن قرار است که کلیه کمک های مردمی که از ۲۵ رمضان تا روز عید فطر جمع آوری شده است را به صورت پکیج‌های غذایی و بهداشتی در بین سیل زدگان توزیع کنیم.

خدادادی در پایان یادآور شد: از ابتدای وقوع سیلاب خوزستان تاکنون ۱۰ تیم خارجی نیز از مناطق سیل زده استان بازدید به عمل آورده‌اند که همگی آنها از شفافیت اطلاعرسانی و بحث امداد رسانی صورت گرفته در این مناطق ابراز رضایت کرده‌اند.