کسانی که به خاتمی تهمت​ها زده​اند چطور می​خواهند پاسخ خدا را بدهند؟

خورنا: عضو حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اتهام زنی به خاتمی مبنی بر دریافت پول از عربستان گفت: شنیدهام که پادشاه عربستان هم گفته مدارک این پول دادنها را به آنها هم بدهیم!

به گزارش خبرآنلاین، حسن غفوریفرد نماینده سابق تهران در مجلس، در پاسخ به سوالی که به بخری گمانهزنیها درباره نامزدی سیدمحمد خاتمی اشاره داشت، گفت: میدانم آقای خاتمی این نگرانی را دارد که اگر به عرصه بیاید و نامزد شود، تایید صلاحیت نشود. نمیدانم که تایید صلاحیت بشود یا نشود اما فکر میکنم که به دلیل همین نگرانی خودش نامزد نمی شود. در انتخابات دور قبل هم که این مشکلات نبود و مسائل سال ۸۸ رخ نداده بود، پس از اعلام نامزدی کوتاه مدتی، به هر دلیلی احساس کرد که به صلاح نیست ادامه دهد و کناره گیری کرد. الان هم فکر نمی کنم که خاتمی خودش به عرصه بیاید. اما این احتمال هست که کسی با حمایت آقای خاتمی و توسط آقای خاتمی اجماع بین اصلاح طلبان بوجود بیاید تا از این نامزد حمایت کنند.

وی در بخشی از این گفت و گوی مفصل با اشاره به اینکه فاصله بین دو طیف اصلاح طلب و اصولگرا خیلی زیاد شده است، ادامه داد: مثلا نسبتهای زیادی به آقای خاتمی داده شده است. از ارتباطش با اسرائیل، کمونیستها و بهایی گرفته تا پول گرفتن از عربستان و آتش زدن قرآن، پرچم ایران و امام حسین و حتی پاره کردن عکس امام! من نمیدانم کسانی که چنین تهمتهایی زدهاند چطور میخواهند در پیشگاه خدا جوابگو باشند. مگر میشود که ایشان قرآن آتش بزند؟ واقعا آقای خاتمی با بهاییها ساخت و پاخت داشته است؟ ممکن است بین اصلاح طلبان، پنج نفر یا ۱۰ نفر چنین ارتباطی داشته باشند، اما نباید این موارد را به همه آنها تعمیم داد. یکی از راه های دشمن برای اختلاف افکنی این است که برخی افرادش را در یک گروه و برخی دیگر را در گروه مقابل نفوذ می دهد تا این دو گروه را با هم به دعوا بیاندازند!

به گفته وی، تا این مسائل مشخص نشود و کسانی که مرتکب جنایاتی مثل آتش زدن قرآن یا اهانت به عزاداری حضرت سیدالشهدا شدند، مشخص نشوند و تا اصلاح طلبان رسما و به طور شفاف این کارها را محکوم نکنند و از آنها تبری نجویند، هیچ امکانی برای نزدیک شدن دو طیف وجود ندارد.

غفوریفرد افزود: به نظر اینجانب کوتاهترین و آسانترین راه برای اصلاح‌طلبان محکومیت فتنه عاشورای سال ۸۸ و تبری از کسانی است که این فاجعه را ایجاد کردهاند میباشد.

عضو حزب موتلفه در واکنش به اینکه «برخی از این مسائل از جمله پول گرفتن خاتمی از عربستان از تریبونهای مختلف حتی نماز جمعه هم مطرح شد»، نیز گفت: بله. من حتی شنیدهام که پس از آن پادشاه عربستان هم گفته بود که مدارک این پول دادنها را به آنها هم بدهیم!