آغاز برداشت محصول کلزا از ۲۵۰۰ هکتار زمین در اندیمشک

خورنا- سید هدایت‌الله موسوی در نشست شورای کشاورزی اندیمشک اظهار کرد: خسارات ناشی از سیل به سه دسته تقسیم و خسارات ناشی از غرق‌آبی بر اثر دبی رودخانه‌ها پس از تکمیل فرم مربوطه و تکمیل مراحل پرداخت می‌شود.

وی افزود: بر اثر سیل، طوفان، تندباد لحظه‌ای، تگرگ و روان آب‌ها ۲۵ میلیارد تومان به اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک و برخی از دستگاه‌های پمپاژ آب خسارات پدید آمد.

مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: برخی از اراضی کشاورزی اندیمشک که به کشت گندم و کلزا دیم و آبی اختصاص یافته بود از ۴۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت ناشی از سیلاب و روان‌آب‌ها پدید آمده است.

وی با اشاره به کاشت ۱۳ محصول پاییزه از جمله گندم، چغندر قند، کلزا، آفتاب‌گردان، عدس، یونجه، باقله و سبزی و صیفی در اراضی زیر کشت اندیمشک تصریح کرد: از روزهای گذشته برداشت محصول کلزا از سطح دو هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی اندیمشک آغاز شده است.

موسوی با بیان اینکه پیش‌بینی برداشت بیش از سه هزار تن محصول کلزا در اندیمشک می‌شود، افزود: برداشت محصول ۳۰ هکتار از اراضی زیر کشت کلزا در اندیمشک انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک تصریح کرد: دو تن محصول از سطح ۸۰۰ هکتار اراضی آبی اختصاص یافته به محصول کلزا و یک تن محصول از سطح هر هکتار از یک هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کلزا دیم در اندیمشک پیش‌بینی برداشت می‌شود.

وی گفت: شهرستان اندیمشک در تولید محصولات کشاورزی از ظرفیت مناسب برخوردار و با تولید سالانه ۶۰۰ تن انواع محصولات کشاورزی در شهرستان اندیمشک یکی از قطب‌های مهم محصولات زراعی در استان خوزستان و کشور هستیم.

انتهای پیام/