مردم پلدختر ۴۰ روز پس از سیل ویرانگر در گرمای ۵۰ درجه خواب راحت ندارند

خورنا- حسین طهماسبی در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد با انتقاد تند از عملکرد مسئولان استانی در عدم رسیدگی به مردم پل‌دختر اظهار داشت: حرف صریح و قاطع ما این است که قصه سرپل‌ذهاب نباید در پل‌دختر تکرار شود.

وی افزود: نه تمهیدات لازم علی‌رغم پیش‌بینی‌ها در روزهای اول سیل فراهم شد و نه پس از ۴۰ روز پس از سیل که جز وعده‌های پوچ و توخالی مردم پل‌دختر از مسئولان استانی چیزی دیده نشد که قابل‌چشم‌پوشی نیست.

دبیر شورای تبیین مواضع سازمان بسیج دانشجویی استان لرستان عنوان کرد: جناب استاندار، جناب مرادپور نماینده ویژه استاندار در پل‌دختر؛ چگونه شب سر آسوده در بستر گرم‌ونرم بر بالین می‌گذارید درحالی‌که مردم مظلوم پل‌دختر در گرمای طاقت‌فرسای ۵۰ درجه، ۴۰ روز پس از سیل ویرانگر خواب راحت ندارند.

وی بیان کرد: نماینده ویژه استاندار چرا نباید برای جمع‌کردن این نابسامانی‌ها در پل‌دختر مستقر شود؛ ۵۰ هکتار انجیرستان که اشتغال پنج هزار نفر از اهالی پل‌دختر را درخطر انداخته است، علی‌رغم همه اهمیتش مورد کمترین توجه مدیران استانی قرار دارد.

طهماسبی تصریح کرد: فرماندار پل‌دختر از روزهای اول سیل تا الآن به‌خاطر بی‌کفایتی‌اش، میزان نارضایتی از او بین مردم پل‌دختر به اوج خود رسیده است؛ چرا در اوج دردهای مردم پل‌دختر صرفاً به‌خاطر سیاسی‌بازی‌ها امکان تغییر مدیران بی‌کفایت وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: شرایط کمپ‌های مردم سیل‌زده پل‌دختر که از حداقل امکانات سرمایشی، حمام و سرویس بهداشتی محروم‌اند غیرقابل‌پذیرش است؛ حرف صریح ما این است؛ قصه سرپل‌ذهاب نباید در پل‌دختر تکرار شود.

فرمانده بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان گفت: قوه قضاییه به مدیران ناکارآمد، بی‌کفایت غیر پاسخگو ورود کند؛ پروژه‌های استانی پر از مشکلات فنی است، پل‌های دو سال ساخته‌شده به‌راحتی تخریب می‌شوند.

وی اظهار داشت: لرستان مظلوم علی‌رغم همه پتانسیل‌هایش سال‌هاست مدیران ناکارآمد بر تنش زخم‌ها زده‌اند، بس است دیگر فضای آزمون‌وخطای مدیران در لرستان؛ رک می‌گوییم مدیرانی که عرضه مدیریت در این اوضاع را ندارند، عرضه جمع‌کردن امور را ندارند عرصه را رها کنند و میدان را برای شایستگان خالی کنند.

طهماسبی افزود: باافتخار می‌گوییم، در قصه حماسه پل‌دختر و معرکه‌ای که حزب‌الله راه انداخته بود بسیج دانشجویی با همه توان و وسع خود به میدان آمد، چه در سیل اول که جزو پیش‌قراولان اعزام گروه جهادی بوده‌ایم، چه قرارگاه جهادی که روزانه ۵۰۰ نفر را در پل‌دختر اسکان و سامان‌دهی داد و چه آنکه بیش از ۲۰۰ گروه جهادی بسیج دانشجویی در سراسر کشور به پل‌دختر اعزام شدند. چه توزیع و هزاران بسته اقلام، با شناسایی دقیق صورت گرفته و چه قالی‌شویی، چه ساخت حمام موقت و تعمیر وسایل مردم که نقش مؤثری داشت.

انتهای پیام/