امام جمعه اهواز: مردم قابل توجهی در مناطق سیل‌زده ‌در سخت‌ترین شرایط زندگی می‌کنند

خورنا- حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌فرد امروز در نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته که در مصلی امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: روزه‌داری بزرگ‌ترین ثمره ماه مبارک رمضان است که انسان از این طریق به مقام تقوای الهی دست پیدا می‌کند.

وی با اشاره به این‌که به روزه‌خوار علنی باید تذکر داده شود، بیان کرد: به بهانه امتحان مدارس و دانشگاه‌ها، تمرین ورزش یاد گرمی هوا نباید از واجب الهی یعنی روزه‌داری فاصله گرفت و شانه خالی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان تأکید کرد: مهم‌ترین مسئله و اولویت امروز در استان خوزستان پرداختن به اقدامات پساسیل است. در ماه مبارک رمضان امسال دسته قابل توجهی از مردم در سخت‌ترین شرایط زندگی می‌کنند.

وی آسیب‌ها و مفاسد اجتماعی را از مهم‌ترین چالش در زمان کنونی برشمرد و خاطرنشان کرد: حتی مشکلات اقتصادی نیز ریشه در آسیب‌های اجتماعی دارند و بنا به بیانات رهبرمعظم انقلاب هر روز که مفاسد اجتماعی علاج نشوند، عمق بیشتری پیدا می‌کنند.

موسوی‌فرد ادامه داد: اعتیاد، تضعیف بنیاد خانواده یا طلاق، بزهکاری، بحشا، بیکاری و جرم و جنایت از جمله آسیب‌ها و مفاسد اجتماعی هستند. آسیب‌های ناشی از مستی اشرافی‌گری و حقوق‌های نجومی نیز دست کمی از این دسته آسیب‌ها ندارند بلکه تشدید کننده هم هستند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان بیان کرد: نگاه مسئولان و متولیان امر به آسیب‌ها و مفاسد اجتماعی باید به گونه‌ای باشد که گویا در خانواده خود اتفاق افتاده است. اهتمامان به وضعیت مردم همچون اهتمام انسان به وضعیت خود باشد.

وی با بیان این‌که در صورت پی بردن به خاطرات ناشی از آسیب‌های اجتماعی متوجه اهمیت تلاش برای آن می‌شویم، ادامه داد: مسئولان در نظام مقدس نباید شب و روز بشناسند.

موسوی‌فرد اظهار داشت: کسانی عالمانه یا غیرعالمانه وضعیت کنونی جامعه را منتسب به رهبرمعظم انقلاب معرفی می‌کنند اما نخست اینکه کدامیک از توصیه‌های ایشان غیرعلمی و غیرکارشناسی بوده و دوم کدایم از این توصیه‌ها اجرا شده و نتیجه نگرفته‌ایم که بخواهیم رهبری را مسئول آنها بدانیم.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به تعبیر رهبرمعظم انقلاب از مذاکره با آمریکا به عنوان «سم»، افزود: اگر متوجه مفهوم سم باشیم دست به چنین اقدامی نخواهیم زد. برخی عمله‌های داخلی هر روز بحث مذاکره با آمریکا را مطرح می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: دوران آمریکا بی‌چاره مبنی بر میدان تسلط خاورمیانه بودن برای آن گذشت باوجود آنکه در طول چهل سال گذشته تمام مؤلفه‌های خود را به میدان آورد.

موسوی‌فرد خطابه آمریکا و متحدان او، گفت: بدانند که اگر بیش از قبل دیوانگی کنند، ملت ایران و مردم مقاوم خوزستان آنها را برای همیشه به زباله‌دان تاریخ خواهند انداخت.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان عنوان کرد: عمله‌های و پادوهای داخلی بدانند که از امام راحل خود یاد گرفته‌ایم که دیگر صلح امام حسن(ع) اتفاق نخواهد افتاد و اگر بنا باشد کاری صورت گیرد عاشورای امام حسین(ع) تکرار می‌شود.

انتهای پیام/