محمد‌جواد لاریجانی: مسببان مرگ ستار بهشتی محاکمه می‌شوند

خورنا: محمد‌جواد لاریجانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران درباره نحوه رسیدگی به مرگ ستار بهشتی در قوه قضاییه اظهار داشت: دستگاه قضا در چارچوب قانون مرگ ستار بهشتی را بررسی خواهد کرد و هر کس که در جریان تحقیقات مجرم شناخته شود، قوه قضاییه با آن برخورد می‌کند.

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه تصریح کرد: با توجه به اینکه این فرد در هنگام بازداشت جان سپرده، استرات‍ژی دستگاه قضا، برخورد قانونی با عالمان این حادثه است.

وی ادامه داد: مرگ ستار بهشتی مشکوک به نظر می‌رسد و قوه قضائیه در نظر ندارد تا قبل از تکمیل بررسی‌ها، عنوان اتهامی را علیه شخص و یا نهادی مطرح کند.

لاریجانی گفت: این پرونده در حال حاضر در مرحله تحقیقات قرار دارد و پس از اتمام تحقیقات، جزئیات آن از طریق دادستان کل و یا داستان تهران اطلاع‌رسانی می‌شود.

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه درباره گزارش‌های مجلس درباره مرگ این شخص اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی می‌تواند نظر و یا گزارش خود را اعلام کند ولی مسیر قضایی پرونده با روند تحقیقات مجلس متفاوت است و بررسی‌های قضایی قواعد خاص خود را دارد.

وی در واکنش به پیگیری‌های آیت‌الله آملی لاریجانی در روند بررسی پرونده ستار بهشتی اظهار داشت: دستگاه قضا تنها نهاد حکومتی دفاع از حقوق مردم است و این نهاد از هیچ اقدامی برای دفاع از حقوق ملت غافل نمی‌شود.

لاریجانی گفت: اقدام رئیس دستگاه قضا در خصوص پیگیری پرونده ستار بهشتی اطمینان‌ساز است و از گسترش مفاسد جلوگیری می‌کند، چنانکه این گونه اقدامات مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

این مقام ارشد قضائی با تقدیر از اقدامات روسای دستگاه قضا در دوره‌های پیشین تصریح کرد: آیت‌الله آملی لاریجانی پیگیری جدی‌تری درباره امور مختلف از خود نشان می‌دهند و برخوردهای بدون اغماض ایشان امیدوارکننده است.

وی درباره نظارت خاص رئیس دستگاه قضا خاطرنشان کرد: آیت‌الله آملی لاریجانی پیگیری‌های وی‍ژه‌ای بدون اطلاع‌رسانی درباره پرونده‌های مختلف انجام داده‌اند که البته همگی این پیگیری‌ها بر اساس مکانیزم قضایی صورت گرفته است و این امر نشان از توجه دستگاه قضا به حقوق مردم دارد.