بسیجیان تابلوهای شهدا در اندیمشک را بهسازی کردند

خورنا- جلسه ساماندهی و مدیریت تابلوهای شهدای سطح شهر اندیمشک با حضور فرماندار، فرمانده سپاه اندیمشک، فرمانده تیپ۷۲ شهید کوکبیان ارتش و چند تن از مسئولین ادارات شهرستان برگزار شد.

احسان کریم پور در پایان این جلسه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اندیمشک، اظهار داشت: با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا، ستاد کنگره سرداران و یک هزار شهید شهرستان اندیمشک در سال ۱۳۹۳ تشکیل شد و با توجه به مشهود بودن نبود تصاویر شهدا در سطح شهر،کنگره شهدای اندیمشک اقدام به تهیه بودجه برای نصب تابلوهای شهدا کرد که بخش مهمی از این بودجه از مجموعه سپاه در تهران و با پیگیری سردار عیدی و اعضای ستاد کنگره انجام شد.

وی افزود: گرچه در همه شهرها متولی فضاسازی شهری و تابلوهای شهدا شهرداری‌ها هستند، اما در اندیمشک ستاد کنگره شهدا برای بار اول اقدام به طراحی تابلو و تهیه تصاویر شهدا و نصب آن‌ها در معابر و بخش‌های مختلف شهری و مسیرهای ارتباطی شهرستان نمود که این مقوله نیز با استقبال همشهریان و اقشار مختلف اجتماعی مواجه گردید.

فرمانده سپاه شهرستان اندیمشک گفت: پس از آن و نزدیک به سه سال و نیم، مسئولیت تعمیر و نگهداری تابلوهای شهدا با همکاری و مساعدت بسیجیان اندیمشک انجام شد و و به دلیل این که ستاد کنگره بودجه و اعتبار خاصی در این خصوص برای مراقبت دائمی از تابلوها نداشته و تابلوها نیز در اثر سرما و گرما و گذشت زمان دچار فرسودگی و می‌شوند، تصمیم بر این شد که از این پس متولی برای این امر به صورت دائمی مشخص گردد.

وی عنوان کرد: ستاد کنگره نیروی انسانی خاص یا بودجه‌ای برای تعمیر و نگهداری و مرمت تابلوها نداشته و مأموریت اصلی این ستاد همان یادواره سال ۹۳ و هماهنگی و اجرای یادواره‌های شهدا بوده مقرر شد که مانند دیگر شهرها این مسئولیت به شهرداری و اداره راه و نهادهای قانونی واگذار گردد.

پیمان جهانگیری نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اندیمشک، خاطر نشان کرد: رسیدگی به مبحث تابلوهای شهدا کوچک‌ترین کار ممکن ما برای قدردانی از این عزیزان است، چراکه همه نعمات و آرامش ما ثمره بزرگی شهداست و تمام بخش‌های اداری و خدماتی شهرستان برای این مقوله باید از ظرفیت‌های خود استفاده کنند.

فرماندار شهرستان اندیمشک با بیان این که با پیگیری و هماهنگی‌های صورت گرفته مسئولین ادارات متولی ضمن تأیید مصوبات جلسه، آمادگی کامل و با تمام توان ادارات خود را برای مرمت و نوسازی تابلوها را اعلام کردند، افزود: به زودی با تمهیدات صورت گرفته مشکلات در این زمینه برطرف می‌شوند.

انتهای پیام/