بازسازی منازل سیل‌زده خوزستان تا پیش از سال به اتمام می‌رسد

خورنا- علیرضا تابش امروز در آیین آغاز بازسازی و کلنگ‌زنی نخستین واحد مسکونی تخریبی در سیل خوزستان در شوشتر به ارتباط مستقیم بازسازی با مردم اشاره و اظهار داشت: این بازسازی از طریق همکاری و مشارکت مردم قابل عملیاتی شدن است.

وی با اشاره به این‌که عدم مشارکت مردم در امر بازسازی در واقع بی‌ارزش است، بیان کرد: مردم سیل‌زده زندگی بعد از سیل را باید بپذیرند. کمک و تلاش مردم موجب تسریع در امر بازسازی و بازگشت سریع‌تر آنها به منازل می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به تکمیل پرونده‌های منازل تعمیراتی به‌زودی تأکید کرد: اقدامات لازم در این زمینه را به مردم واگذار می‌کنیم تا کارهای لازم را انجام دهند.

وی به معرفی مردم سیل‌زده برای دریافت تسهیلات کارهای تعمیراتی به بانک‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: همزمان با تشکیل پرونده دیگر نیازی به مراجعه وجود ندارد و تسهیلات به صورت سیستماتیک به حساب آنها واریز می‌شود.

تابش با اشاره به این‌که مردم نظارت بنیاد مسکن بر بازسازی و بهسازی واحدهای مسکونی را بپذیرند، اظهار داشت: مردم به تجویزهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به دقت عمل کنند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به سیل سه سال گذشته و امسال شوشتر اشاره و گفت: در اینگونه مناطق ساختمان‌های مقاوم باید ساخته شوند تا بتوانند در برابر سیل به خوبی مقاومت کنند.

وی با بیان این‌که بنیاد مسکن استان فارس به عنوان معین منطقه مکلف به تحویل واحدهای مدنظر تا پایان سال جاری است، ادامه داد: واحدهای تعمیراتی نیز تا پایان تابستان سال جاری به اتمام می‌رسند البته بر روند اجرای واحدهای مسکونی نظارت‌های لازم را خواهیم داشت.

تابش با اشاره به این‌که عدم همکاری بانک‌ها باعث عدم تأمین اعتبار موردنیاز برای ساخت و بازسازی واحدهای آسیب دیده می‌شود، گفت: جشن پایان بازسازی را پیش از اتمام سال جاری در خوزستان برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام/