رسانه قطری: عربستان در نتیجه حملات پهپادی دیروز ۳۱ میلیارد دلار متضرر شد

به نقل از روزنامه الشرق، شاخص اصلی بورس عربستان سعودی روز سه شنبه پس از اذعان دولت به هدف قرار گرفتن ایستگاه پمپاژ نفت شرکت آرامکو توسط ۷ هواپیمای بدون سرنشین یمنی ۲ درصد کاهش یافت و خسارتی بالغ بر حداقل ۳۱میلیارد دلار بر سهام آن وارد شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز خسارت های وارده بر بورس عربستان پس از حادثه آرامکو به ۱۰ میلیارد دلار رسید که موجب شد عربستان نزدیک به ۲ درصد از ارزش کل بازار بورس جهانی مربوط به قیمت شرکت آرامکو را ازدست بدهد که این میزان حدود ۵۲۰ میلیارد دلار است.

خبرگزاری سی ان بی سی خسارت‌های بورس عربستان در دو روز گذشته را ۲۱ میلیارد دلار اعلام کرد.

پیش از این خالد الفالح وزیر انرژی عربستان سعودی روز سه شنبه تاکید کرد که این حملات ساعت ۶ تا ۶:۳۰ صبح به وقت محلی صورت گرفت و منجر به آتش سوزی در ایستگاه شماره ۸ شد .

عربستان به عنوان بزرگترین صادرکننده نفت خام در جهان به میانگین حدوود ۷ میلیون بشکه در روز صادرات نفت دارد و بعد از آمریکا و روسیه با ۱۰میلیون بشکه در روز سومین تولید کننده نفت محسوب می‌شود.

شرکت آرامکو اعلام کرد که پمپاژ در خط لوله‌های‌منفجر شده، متوقف گشته و اعلام شده که این خط در حال ارزیابی خسارت‌ها و تعمیر است.

این دومین حمله به تاسیسات عربستان در دو روز گذشته بود. ریاض روز دوشنبه اعتراف که دو کشتی سعودی در راه عبور از خلیج فارس در نزدیکی آبهای امارات هدف حملات خرابکارانه قرار گرفته اند.

انتهای پیام/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *