جدیت مسئولین بهبهان برای صیانت از اراضی ملی

خورنا | پدرام کسائی:  به گزارش خبرگزاری خورنا به نقل از  روابط عمومی فرمانداری بهبهان، جلسه کمیته حفاظت از اراضی ملی صبح امروز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت و به ریاست محمد حری فرماندار شهرستان برگزار شد.

محمد حری فرماندار و رئیس شورای حفاظت از اراضی ملی شهرستان بهبهان در این جلسه گفت:

طی دو هفته اخیر در سه منطقه خائیز، دره گرمابه و آب محک، حکم قلع و قمع اجرا و در آینده نزدیک نیز تعداد دیگری از پرونده های مهم و حساس در بهبهان اجرا خواهد شد.

با توجه به نزولات آسمانی در سال گذشته و اوایل امسال، اراضی از پوشش گیاهی خوبی برخوردار هستند، و به دلیل خشک شدن پوشش های گیاهی و گرم شدن هوا با احتمال وقوع بحران آتش سوزی مواجه هستیم، و برای مقابله با آتش سوزی احتمالی باید ستاد بحرانی عملیاتی ویژه ی این امر در شهرستان تشکیل، و آموزش های لازم جهت مقابله و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی در مناطق بحرانی صورت پذیرد.

یکی از مناطق حساس و بحرانی ما در شهرستان، حاشیه رودخانه مارون و خیرآباد است که دارای پوشش بیشه ای می باشد، و باید برای این مناطق تدابیر ویژه ای لحاظ شود.

بحث آتش سوزی جدی و بحرانی است، و این امر تا پایان شهریور ماه ادامه دارد، که باید نقاط حادثه خیز هم در اراضی ملی و هم در اراضی کشاورزی شناسائی و آتش بُر زده شود.

باید همه دهیاران پای کار باشند و جلساتی با آنها جهت اطلاع رسانی و نحوه چگونگی مبارزه با آتش سوزی برگزار گردد.

منابع طبیعی و جهاد کشاورزی مشترکا اطلاعیه ای درخصوص آتش سوزی تهیه و در اختیار دهیاران تمام مناطق جهت اطلاع رسانی قرار دهند.

ستاد بحران مبارزه با آتش سوزی با محوریت منابع طبیعی و آبخیزداری با حضور ادارات جهاد کشاورزی، محیط زیست، بخشداران، شهرداران، هلال احمر، نماینده فرمانداری، پالایشگاه بیدبلند و امور آب منطقه شرق تشکیل شود.

اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نسبت به ایجاد آتش بّر در مناطق بحرانی اقدام نماید.

بحث صیانت از منابع طبیعی بسیار مهم و حائز اهمیت است و باید همه ما در حفاظت از اراضی ملی با جدیت تلاش کنیم تا آسیبی به اراضی نرسد.

اگر در ابتدا جلوی متصرفین اراضی ملی گرفته می شد، امروز با این مشکلات مواجه نبودیم؛ احکام قضایی باید با جدیت پیگیری و اجرا شوند و بنده با تمام توان حمایت می کنم.

آن دسته از پرونده های قضایی شامل کیفری، حقوقی قلع و قمع که آراء آنها به نفع دولت قطعی شده، اداره منابع طبیعی در اسرع وقت حکم را با هماهنگی مراجع مربوطه اجرا نماید.