پارک انرژی اندیمشک احداث می‌شود

خورنا- یوسف داوودی اظهار داشت: غرب به دنبال تحریم یک جانبه ایران و نقش آفرینی بر روی صادرات محصولات پتروشیمی کشور است اما با پیگیری‌های صورت گرفته و توان مهندسان ایرانی برای توسعه صنعت پتروشیمی ایران تلاش و برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان این که تحریم کار و عرصه را سخت می‌کند، گفت: علی‌رغم مشکلات موجود باید گفت که ایران هشت سال دفاع مقدس را با سربلندی پشت سر گذاشته است و برای توسعه صنعت پتروشیمی به توان داخلی و نیازهای کشور توجه و متناسب با آن اقدامات مورد نیاز را به اجرا می‌رسانیم.

رئیس هیئت مدیره پتروشیمی کیمیا اندیمشک با اشاره به نیازهای کشور به تولیدات پتروشیمی، عنوان کرد: فاز اول طرح طرح پتروشیمی کیمیا با سرمایه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیون دلار به اجرا می‌رسد، گفت: پتروشیمی کیمیا ظرفیت تولید سالیانه یک میلیون تن محصول meg را دارد.

داوودی احداث پارک انرژی در اندیمشک و توسعه و تکمیل فازهای مختلف پتروشیمی کیمیا را یک ضرورت دانست وگفت:پتروشیمی و تولیدات آن موجب تأمین نیازهای صنایع مختلف کشور و هم چنین توسعه ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف اقتصادی می‌شود و به همین جهت باید پتروشیمی و محصولات آن را یک فرصت مهم برای مقابله با تهدیدهای اقتصادی دشمن تعریف کرد.

وی با اشاره به حضور سدهای دز و کرخه و منابع طبیعی گسترده در شهرستان اندیمشک، خاطر نشان کرد: اندیمشک دارای ظرفیت‌ها و استعدادهای مختلفی است و پیش بینی می‌شود با بهره برداری از فازهای مختلف پتروشیمی کیمیا اندیمشک، بیش از ۴ هزار فرصت شغلی در مرحله ساخت و یک هزار فرصت شغلی در مرحله بهره برداری ایجاد شود.

داوودی بازار هدف تولیدات پتروشیمی کیمیا اندیمشک را محدود به یک شهر و کشور خاص و محدود ندانست و بیان کرد: پتروشیمی و محصولات آن در صنایع مختلفی کاربرد دارد و همین مقوله زمینه را برای بازار یابی و فروش محصولات پتروشیمی کشور در جهان تسهیل می‌کند.

وی با اشاره به پیگیری نماینده مردم اندیمشک در اجرای طرح‌های صنعتی و تکمیل پتروشیمی کیمیا، گفت: پیش بینی می‌شود با بهره برداری از پتروشیمی کیمیا اندیمشک سالیانه ۲۸۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار ارز وارد کشور شود که این موضوع خود اهمیت و ظرفیت اندیمشک در تولید محصولات پتروشیمی را بیان می‌کند.

رئیس هیئت مدیره پتروشیمی کیمیا اندیمشک با بیان این که فاز اول بزرگ طرح پتروشیمی کیمیا با سرمایه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیون دلار و با مشارکت کشور چین به اجرا می‌رسد، گفت: پتروشیمی کیمیا اندیمشک ظرفیت تولید سالیانه یک میلیون تن محصول meg را دارد.

وی با اشاره به ایجاد فرصت‌های شغلی مستقیم و غیر مستقیم و تأثیر صنایع پتروشیمی بر توسعه شهرهای مختلف استان خوزستان،گفت: پیش بینی می‌شود با بهره برداری از فازهای مختلف پتروشیمی کیمیا اندیمشک بیش از ۴ هزار فرصت شغلی در مرحله ساخت و یک هزار فرصت شغلی در مرحله بهره‌برداری ایجاد شود.

انتهای پیام/