شکر بسته بندی، راه حلی مناسب برای جلوگیری از صف های طولانی توزیع

خورنا | پدرام کسائی:  معاونت امور اقتصادی بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت استان: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور، اولویت توزیع اقلام با فروشگاه های زنجیره ای است.

ابراهیم نجفیان، معاونت امور اقتصادی بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت استان خوزستان در گفتگو با خبرگزاری خورنا در خصوص توزیع شکر تنظیم بازار و نحوه توزیع آن در اهواز و شهرستان ها گفت: در حال حاضر شکر تنظیم بازار به میزان کافی در اهواز و شهرستان ها توزیع شده و هیچ کمبودی در خصوص تامین شکر وجود ندارد.

نجفیان در خصوص برخی اختلاف قیمت ها در شکر توزیعی افزود: حاشیه سود در نظر گرفته شده برای شکر تنظیم بازار از مبداء تا مرکز توزیع نهایتاً ۴۰۰ تومان است، که در مراکز توزیع با قیمت ۳ هزار و ۴۰۰ تومان عرضه می شود؛ مگر در موارد خاص که شکر به قیمت بالاتر، و با مصوبه ستاد تنظیم بازار از کارخانجات خریداری شود.

وی در خصوص صف های طولانی توزیع کالاهای تنظیم بازار در شهرستان ها گفت: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور، اولویت توزیع کالاها با فروشگاه های زنجیره ای، و مناطق محروم و کم برخوردار هر شهرستان است، و تاکید ما به شهرهای دارای فروشگاه زنجیره ای، استفاده از این ظرفیت در فروش کالاهای تنظیم بازار است.


نجفیان در خصوص مزایای عرضه کالاهای تنظیم بازار در فروشگاه های زنجیره ای گفت: با توجه به مجهز بودن فروشگاه های زنجیره ای به سیستم های مکانیزه فروش، امکان نظارت بر فروش و دریافت لیست فروش روزانه برای مسئولین بهتر و با سرعت بیشتر انجام خواهد شد؛ همچنین بدلیل محیط بزرگ این فروشگاه ها و داشتن سیستم های تهویه مناسب، شهروندان با راحتی و سرعت بیشتر کالای خود را خریداری خواهند کرد.

معاون امور اقتصادی بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت استان خوزستان در خصوص راهکارهای اداره صمت خوزستان برای عرضه بهتر شکر نیز گفت: یکی از راهکارهای ما برای عرضه بهتر شکر، فروش این محصول در بسته بندی های آماده ۱ کیلو و ۲ و نیم کیلویی بوده، که هم اکنون این کار در شهرستان اهواز اجراء شده، که بسیار موفق بوده و مورد استقبال خوب شهروندان قرار گرفته است.

نجفیان در خصوص مزایای شکر بسته بندی گفت: در وهله اول بسته بندی شکر، موجب فعال شدن صنایع بسته بندی و اشتغال خواهد شد.

وی در تشریح دیگر مزایای این کار افزود: بهداشت محصول، سرعت در توزیع، شفافیت و اطمینان خاطر بیشتر خریدار و جلوگیری از هدر روی در فله کشی، از دیگر مزایای عرضه شکر بصورت بسته بندی است.

نجفیان در پایان خاطر نشان کرد: هر یک از شهرستان های استان که متقاضی شکر بسته بندی باشند می توانند درخواست خود را به معاونت امور اقتصادی بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت استان ارسال تا سهمیه شکر آن ها بصورت بسته بندی تهیه و ارسال گردد.