صفوف کالای دولتی در بهبهان، هر روز طویل تر از روز قبل

خورنا | پدرام کسائی:  مدتی است کالاهای اساسی مثل گوشت و شکر، مرغ، برنج و…  در سطح استان با افزایش قیمت و کمبود مواجه شده، که فشار زیادی به مردم بویژه اقشار کم درآمد وارد کرده است.

به همین منظور دولت و مسئولین تنظیم بازار با اختصاص سهمیه کالاهای اساسی به نرخ دولتی برای استان و شهرستان ها به فکر جبران این کمبود در سطح کشور هستند.

طی ماه های اخیر مرتبا اطلاعیه مراکز توزیع کالاهای اساسی از سوی ادارات صنعت‌، معدن و تجارت هر شهرستان مشخص، و از طریق رسانه ها اعلام می گردد.

اما با وجود توزیع روزانه کالاهای تنظیم بازار در سطح شهرستان بهبهان، شاهد هستیم مردم همه روزه از ساعت ها قبل و سحرگاه از ۶ صبح به مراکز توزیع مراجعه و با تشکیل صفوف طولانی به انتظار خرید شکر دولتی می نشینند.

در این بین شایعاتی نیز مبنی بر خرید و فروش این کالا از سوی شهروندان بگوش می رسد، که برخی افراد سودجو با حضور مکرر در صفوف توزیع شکر، پس از خرید این کالا به قیمت دولتی، آن را در بازار با قیمت آزاد به فروش رسانده اند.

حال این سوالات در ذهن متبادر می شود که، آیا راهکار درستی برای توزیع عادلانه از سوی مسئولین مشخص نشده، که می بایست شهروندان از ساعت ها قبل در صف خرید شکر باشند، و افرادی که قبلاً این کالاها را خریده اند، مجددا در صفوف مشاهده می شوند؟

آیا مراکز و گستره توزیع از سوی مسئولین بخوبی صورت می گیرد؟

آیا مراکز توزیع در سطح شهرستان به اندازه کافی و در همه نقاط وجود دارد؟

آیا مردم خود مقصر این جو روانی و صفوف طولانی هستند؟

امیدواریم با توجه به تجربه چندین ماهه توزیع اقلام دولتی مثل گوشت، مرغ برنج، شکر و… مسئولین تنظیم بازار ضمن بررسی دقیق، آسیب شناسی لازم و کار کارشناسی، راهکاری مناسب جهت توزیع کالاهای اساسی در بهبهان بیاندیشند، تا ضمن تکریم شهروندان، از مشقات بسیاری که مردم با زبان روزه در این صفوف متحمل می شوند، بکاهند.