مدیرعامل صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان:

سرمایه گذاری ۵۲۰ میلیون دلاری فاز اول پتروشیمی اندیمشک/اشتغال ۳ هزار نفر در زمان ساخت

یوسف داودی، از اشتغال بیش از یک هزار نفر در پتروشیمی کیمیا اندیمشک با تکمیل فازهای چهارگانه خبر داد.

به گزارش خورنا، یوسف داودی مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان، در کنفراس خبری که در محل پتروشیمی کیمیا اندیمشک صورت پذیرفت، اظهار کرد: شهرستان اندیمشک با دارا بودن ذخایر نفت و گاز  و بهرمندی از موقعیت جغرافیایی مناسب قطعا ظرفیت تبدیل شدن به قطب پتروشیمی منطقه را دارد.

او با اشاره به توانمندی ها و ظرفیت های موجود در اندیمشک، گفت: این شهرستان با بهرمندی از منابع آبی مناسب، نیروی کار جوان و تحصیل کرده و راه های ارتباطی منطقه مناسبی در جهت ایجاد پارک انرژی می باشد.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی مسجد سیلمان، با بیان اینکه عملیات اجرایی، پتروشیمی کیمیا اندیمشک، از سوم اسفند ماه ۹۷ آغاز گردید، افزود: این پروژه در چهار فاز اجرا خواهد شد که فاز اول آن با اعتباری بالغ بر ۵۲۰ میلیون دلار در حال اجرا است.
یوسف داودی ادامه داد: این شرکت با بهربرداری از فاز نخست توان تولید ۲۰۰ هزار تن MEG و ۲۵ هزار تن مخلوط EG را خواهد داشت.
او با اشاره به تلاش ها در کشور در جهت تولید و جلوگیری از خام فروشی بیان کرد: اجرای پروژه های اینچنینی از خروج سرمایه از کشور جلوگیری کرده و موجب ارز آوری خواهد شد.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان، تصریح کرد: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته ارز آوری پروژه ۲۰۰ میلیون دلار خواهد بود.
داودی با بیان ایجاد اشتغال قابل توجه توسط این پروژه در اندیمشک، افزود: تعداد پرسنل دوران ساخت به بیش از ۳ هزار نفر خواهد رسید و پس از بهر برداری از فاز نخست شاهد اشتغال ۴۰۰ نفر در پتروشیمی کیمیای اندیمشک خواهیم بود.
او گفت: با تکمیل چهار فاز پیش بینی شده ظرفیت تولید تا یک میلیون تن در سال افزایش خواهد داشت و این میزان تولید نیازمند بیش از یک هزار نیروی کار است.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان، با اشاره به فشارهای خارجی بر اقتصاد کشور بیان کرد: تحریم ها دست و پای ما را بسته است، اما نتوانسته جلوی حرکت ما را بگیرد.
داودی در همین زمینه، ادامه داد: استکبار جهانی به رهبری امریکا تمامی قوانین بین المللی را نقض کرده و در حال اجرای قانون جنگل است، اما دشمن بداند که تحریم و فشار هیچ خللی در عزم و اراده ما در راه پیشرفت کشور وارد نخواهد کرد.