قراردادهای شهرداری بهبهان روی میز شورا/ روزشماری برای خداحافظی با آسفالت بی برکت

خورنا | پدرام کسائی:  به گزارش خبرگزاری خورنا، جلسه هفتگی شورای شهر بهبهان امروز یک شنبه ۲۲ اردیبهشت با حضور کلیه اعضای شورا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه طرح ها و نامه های رسیده به شورا مطرح و مورد بحث قرار گرفت که برخی از این موارد به شرح زیر است:

افزایش قیمت قرارداد تنظیف، که مقرر شد در جلسه بعد بررسی شود.

پیشنهاد انجمن صنفی کارگران ساختمانی، در خصوص تعیین نقاط مشخص برای کارگران ساختمانی و ایجاد اتاقک جهت حفظ شان و منزلت این عزیزان، که توسط شورای شهر دو نقطه در پارک قائم و پارک شهید شریف نیا پیشنهاد شده است.

بهسازی قبرستان قدیم بهبهان شامل کوتاه نمودن ارتفاع دیوار پیرامون و برچیدن سایبان ها، که جهت بررسی بیشتر به جلسات بعد موکول شد.

درخواست سازمان تبلیغات اسلامی، در خصوص مجوز انتخاب سنگ مزار دلخواه برای هنرمندان متوفی، که تائید نشد.

افزایش مبلغ قرارداد ترمینال به میزان ماهانه ۱۹ میلیون تومان، که شورا پیشنهاد داده در صورت ایجاد ۲ کانکس نگهبانی در ورودی و خروجی و حضور نیروی انتظامی، با این طرح موافقت خواهد کرد، و مبلغ افزایشی نیز با نظارت شورا و شهرداری، جهت توسعه و بهسازی محیط ترمینال هزینه خواهد شد.

افزایش مبلغ قرارداد واگذاری جایگاه C.N.G شهرداری، که پیشنهاد شهرداری مبلغ ۲۰ میلیون بوده و شورا پیشنهاد افزایش مبلغ ۲۳ میلیون را داده است.

پیشنهاد افزایش قیمت ۱۰ درصد قرارداد ماهانه کشتارگاه سنتی، که جهت بررسی بیشتر به جلسه بعد موکول شد.

درخواست شهرداری جهت مصوب کردن مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان جهت پرداخت بسته غذائی به کارگران بمناسبت ماه مبارک رمضان، که مورد تائید شورا قرار گرفت.

در ادامه جلسه شورا میزبان شهردار، معاونین حوزه خدمات شهری، عمرانی و امور قراردادها بود تا در خصوص برخی موارد پاسخگوی اعضای شورا باشند.

فریدون قنواتی رئیس شورای شهر بهبهان با اشاره به کیفیت بسیار پائین آسفالت معابر، آسفالت اجرا شده توسط پیمانکار را به هیچ وجه مورد تائید شورا ندانست و گفت: از چند ماه قبل عید پیمانکار شروع بکار نموده، که در حین اجرا مرتبا عملکرد پیمانکار مورد نقد اعضای شورا قرار گرفت، و شهروندان نیز مرتبا در این خصوص به شورا گلایه نموده اند.

قنواتی با اشاره به وضعیت حفاری های شبکه فاضلاب نیز گفت: در بسیاری از معابر شهر، شاهد نوار های حفاری شبکه فاضلاب هستیم، و لازم است شهرداری ضمن مکاتبه با آبفا سریعا این معابر را تعیین تکلیف تا نسبت به انجام عملیات ترمیم نوار حفاری و آسفالت آنها اقدام شود.

وی با اشاره به انجام عملیات بهسازی بلوار خیابان شهید پیروز گفت: اقدام شهرداری در عملیات بهسازی بلوار خیابان شهید پیروز مورد رضایت و قابل تقدیر است، و با اینکار ضمن زیبایی بیشتر در این خیابان، موجبات تردد بهتر شهروندان از عرض خیابان، بویژه برای سالمندان، جانبازان و معلولین فراهم خواهد شد.

قنواتی در ادامه با اشاره به تعطیلی اکیپ لکه گیری، خواستار انتخاب سریع پیمانکار جهت تسریع در لکه گیری و آسفالت معابر شد.

رئیس شورای شهر در ادامه با اشاره به طولانی شدن عملیات بهسازی و اصلاح هندسی خیابان دادگستری، از شهردار خواست تا هرچه سریعتر عملیات اجرائی در این خیابان از سر گرفته، و پایان یابد.

فریدون قنواتی یکی از معضلات جدی که این سال ها در بهبهان موجب نارضایتی و گلایه بسیار شهروندان بوده را مشکل سگ های بلاصاحب دانست، و گفت: شورای شهر در جلسات قبل در این خصوص مصوب نموده که شهرداری هرچه سریع تر با انتخاب پیمانکار نسبت به زنده گیری سگ ها اقدام، و با نظارت دام پزشک، در کمپ نگهداری شوند.

در این جلسه از سوی برخی اعضای شورا نسبت به سرریز فاضلاب به جوی های آب در مناطق بافت قدیم که شبکه فاضلاب دارد نیز اعتراض و خواستار مکاتبه شهرداری با آبفا شدند.

همچنین اعضای شورای شهر از شهرداری خواستند با افزایش اکیپ های لکه گیری آسفالت، هرچه سریع تر نسبت به رفع مشکل چاله های سطح معابر اقدام کند.

سرعت کم فعالیت پیمانکار بهسازی کانال کوی ۵۰۰ دستگاه، از دیگر مواردی بود که اعضای شورا از شهردار خواستار پیگیری جدی و سرعت بخشی به آن بودند.

اعضای شورای شهر همچنین از شهردار خواستند که بمنظور جلوگیری از رشد بیش از حد نیزار در برخی کانال های روباز سطح شهر، در دوره های متناوب نسبت به قطع نیزارها و سمپاشی در این مقاطع اقدام شود.

آخرین موردی که اعضای شورای شهر به شهردار و معاونین در این جلسه عنوان نموده و خواستار پیگیری جدی آن بودند، نظارت جدی بر حمل و تخلیه نخاله های ساختمانی بوده، که نخاله های ساختمانی فقط در نقاط تعیین شده تخلیه شود.

در این جلسه حمیدرضا ورزشی شهردار بهبهان گفت: مقدمات خاتمه پیمان پیمانکار آسفالت معابر شهری فراهم شده و بزودی این کار صورت خواهد گرفت، پیمانکار در این قرارداد ۵۶۰ میلیون تومان ضمانت نامه و ۱۵۰ میلیون تومان سپرده حسن انجام کار دارد، که با توجه به شرایط موجود، این مبالغ ضبط خواهد شد، و موارد نیز به پیمانکار ابلاغ شده است.

وی افزود: با توجه به کیفیت پائین آسفالت اجرا شده توسط پیمانکار، پس از خاتمه پیمان و تعیین دلیل و همچنین کارشناسی از طرف دادگستری و شناسایی قانونی معایب، شهرداری جهت احقاق حقوق خود اقدام به شکایت قضائی از پیمانکار خواهد کرد.

شهردار بهبهان در ادامه افزود: بزودی و تا اوایل خرداد ماه پیمانکار جدید روکش آسفالت انتخاب، و عملیات آسفالت مجددا شروع خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر این پروژه حدود ۵۵۰ میلیون تومان نقدینگی دارد، که با ضبط ضمانت نامه و سپرده پیمانکار فعلی پروژه، این مبلغ بالای ۱ میلیارد تومان خواهد بود.

ورزشی در خصوص معضل سگ های بلاصاحب نیز گفت:  اقدامات بسیار خوب و کار کارشناسی زیادی توسط حوزه خدمات شهری شهرداری صورت گرفته، و قرار است روز سه شنبه هفته جاری، با دعوت از یکی از شرکت های واجد صلاحیت در این خصوص، پیمانکار انتخاب و کار زنده گیری سگ های بلاصاحب در بهبهان آغاز شود.

شهردار بهبهان در پایان از شروع استعلام جهت انتخاب پیمانکار برخی پروژه های شهری خبرداد و تصریح کرد:  ۲ مورد استعلام جهت انتخاب پیمانکار پروژه های نوار حفاری گاز و فاضلاب، ۲ مورد استعلام جهت انتخاب پیمانکار عملیات لکه گیری آسفالت معابر و ۲ مورد استعلام جهت انتخاب پیمانکار عملیات روکش آسفالت را در دست اقدام داریم، که بزودی و با انتخاب پیمانکار، عملیات های اجرائی این پروژه ها شروع خواهد شد.