رئیس شورای شهر بهبهان: فرماندار مرجع رسیدگی به “استیضاح شهردار” نیست

خورنا: رئیس شورای اسلامی شهر بهبهان در واکنش به اظهارات فرماندار این شهرستان گفت: روند استیضاح شهردار بهبهان متقابل با ماده ۷۳ و کاملا قانونی است.

کوروش مودت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان در واکنش به اظهارات فرماندار این شهرستان که استیضاح شهردار را غیرقانونی دانسته بود، اظهار کرد: روند استیضاح علیرضا بهادری، شهردار بهبهان کاملا مطابق با ماده ۷۳ قانون است.

وی تصریح کرد: تفسیر این قانون نیز به عهده شورای اسلامی شهر و شورای حل اختلاف استان است و در این خصوص فرماندار حق رای ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر بهبهان خاطرنشان کرد: عزل و استیضاح لایحه نیست و در صورتی که شهردار، خود استعفا می‌داد، این موضوع به کمیته تطبیق می‌رفت و فرماندار می‌توانست در آنجا نظر دهد.

وی با ابراز تعجب تغییر دیدگاه فرماندار در خصوص قانونی بودن استیضاح گفت: صبح روز دوشنبه که نامه عزل بهادری به فرمانداری ارسال شده بود، در جلسه‌ای که با فرماندار داشتیم وی بر قانونی بودن استیضاح صحه گذاشته بود اما چه اتفاقاتی تا شب دوشنبه افتاده که وی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس این امر را غیرقانونی دانسته بود، نمی‌دانم.

مودت با انتقاد از فرماندار بهبهان گفت: آیا فرماندار یاد ندارد چندین بار در خصوص پارک ساحلی خارستان به ما نامه داده است، آیا فراموش کرده است چندین بار به بهادری نامه داده و از وی خواسته بود در کوتاهترین زمان استعفا دهد، آیا فراموش کرده است که نسبت به پاسخ ندادن بهادری به تلفن نیز اعتراض می‌کرد؟

وی ادامه داد: حال نمی‌دانم چه اتفاقی در طول روز افتاده که صبح، استیضاح ما قانونی و شب غیرقانونی می‌شود اما تاکید می‌کنم که کلیه روند استیضاح مطابق با قانون طی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بهبهان در خصوص دیدگاه مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان در موضوع این استیضاح نیز گفت: این مسئول با عدم اطلاع کامل از مسایل می‌گوید که ما ۱۰ روز فرصت به شهردار نداده و از زمان سوال از بهادری تا استیضاح و عزل وی کمتر از ۱۰ روز گذشته است و این در حالی است که قانون این مدت را حداکثر این تعداد دانسته و می‌تواند کمتر باشد.

وی افزود: اما ما در خردادماه نیز سوالاتی را به بهادری ارائه دادیم که وی نیز در مدت زمان قانونی به شورا آمده و پاسخ‌های خود را ارائه کرد، پس از آن باید جلسه‌ای با حضور اعضای شورا برای بررسی پاسخ‌های شهردار برگزار می‌شد که چون اعضای جلسه به حد نصاب نرسید، این امر صورت نگرفت و شورا در آن زمان نیز از پاسخ‌ها و دفاعیات بهادری قانع نشده بود.

مودت با بیان اینکه پنج نفر از اعضای شورای اسلامی شهر طرح استیضاح شهردار بهبهان را امضا کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در گذشته مدارک و اسناد خود را در خصوص این استیضاح و قانونی بودن آن به فرماندار ارائه داده‌ایم اما باز هم این کار را تکرار می‌کنیم تا شبهه‌ای برای کسی باقی نماند.

وی در خصوص اینکه برخی از افراد استیضاح شهردار در این برهه زمانی اندک تا پایان عمر شورا را به صلاح شهر و شهروندان نمی‌دانند، اظهار کرد: بهادری دو ماه حقوق پرسنل، پنج ماه حقوق افراد روزمزد را نداده است، بیمه کارگران شهرداری مشکل پیدا کرده است، پروژه‌های شهر از فعالیت بازمانده‌اند، ماشین‌آلات شهرداری به دلیل نبود پول برای تعمیر در پارکینگ موتوری شهرداری متوقف شده‌اند، حال سوال ما از این افراد این است که با این وضعیت و ادامه این روند، بهبهان پیشرفتی خواهد داشت؟

رئیس شورای اسلامی شهر بهبهان با بیان اینکه فرصت کافی به بهادری برای پیگیری اعتبارات داده شد اما نتیجه مثبتی نداشته است، اضافه کرد: شورا هم تمایل داشت تشنج وجود نداشته و شهردار در سمت خود باقی بماند و کار به تعیین سرپرست و انتصاب شهردار جدید نکشد، ما هم پیشرفت شهر و مردم بهبهان را می‌خواهیم اما با این وضعیت که همه چیز در زمینه عمران شهری گره خورده و قفل شده است، کار این شهر گامی به جلو برنداشته و در عوض به روزهای گذشته باز می‌گردیم.

وی خاطرنشان کرد: شورا با مشاهده وضعیت شهر، اسفندماه سال گذشته کلید استیضاح شهردار را زد اما برخی پادرمیانی کرده و نگذاشتند ما کار خود را انجام دهیم اما دیگر کافی بوده و باید فکری به حال شهر کنیم تا در آینده حسرت فرصت‌های داشته برای ترقی بهبهان را نخوریم.

مودت در پایان خاطرنشان کرد: تمام نامه‌هایی که در گفته‌هایم از آنها نامی برده‌ام موجود بوده و آماده ارائه آنها هستم تا گواه روشنی بر حرف‌هایم باشد.