استانداز خوزستان عنوان کرد:

جذب ۵۵۰۰ تن سهمیه قیر رایگان برای استان خوزستان

استاندار خوزستان عنوان کرد: سال گذشته با اولتیماتومی که در زمینه جذب سهمیه قیر رایگان به فرمانداران و‌ شهرداران استان داده شد خوشبختانه نه تنها عمده سهمیه پنج هزار و ۵۰۰ تنی قیر رایگان خوزستان در سال گذشته اکنون جذب شده است بلکه سهمیه بیشتری نیز در این خصوص گرفته خواهد شد.

احمدرضارستمی: به گزارش خورنا در نخستین نشست ستاد بازآفرینی شهری استان خوزستان که امروز شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد غلامرضا شریعتی گفت: در گذشته عدم اطلاع کافی فرمانداران و روسای ادارات راه و شهرسازی شهرستانها از بحث بازآفرینی شهری و ستاد مربوط به آن باعث شده بود که ما در زمینه طرحهای مربوط به احیای بافتهای شهری هیچ گونه حرکت رو به جلویی در سطح استان نداشته باشیم مضاف بر اینکه عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان نیز در آن سالها بسیار منفعلانه بوده است.

استاندار خوزستان افزود: البته در حال حاضر به علت افزایش حساسیت‌ها در خصوص احیای بافتهای فرسوده در استان و همچنین جلساتی که در این خصوص گرفته شده است به نوعی می‌توان گفت که آگاهی‌های مسئولین استانی در زمینه توجه هرچه بیشتر به احیای بافتهای فرسوده روند افزایشی پیدا کرده است.

وی بازآفرینی بافتهای فرسوده شهری را از جمله کارهای عمرانی با تاثیر گذاری اجتماعی بالا دانست و یادآوری کرد: در هر شهری وقتی که اقدامات اصلاحی در بافت‌های فرسوده و ‌حتی سکونتگاههای غیر مجاز آن صورت نگیرد خود به خود در آن شهرها نارضایتی‌های اجتماعی افزایش پیدا می‌کند ولی برعکس، هنگامی که اقدامات مثبت در این زمینه افزایش پیدا کند به طور حتم سطح رضایتمندی اجتماعی نیز در آن شهرها بالاتر خواهد رفت.

شریعتی بیان داشت: اگر مشاهده میشود که در استانهای دیگر وضعیت بازآفرینی شهری به نحو بهتر و مطلوب‌تری اجرایی شده است تنها به دلیل این است که مسئولین اجرایی استانهای مذکور از ظرفیت‌ها و تسهیلاتی که دولت در این خصوص در نظر گرفته است خیلی خوب استفاده کرده‌‌اند.

استاندار خوزستان در ادامه ضمن تاکید بر حداکثر استفاده از ظرفیت‌های دولتی در بحث احیای بافتهای فرسوده شهری گفت: یکی از نگرانی‌های ما در سالهای گذشته این بود که علیرغم داشتن سهمیه قیر رایگان ولی به دلیل بووکراسی‌های اداری زیادی که در مسیر دریافت آن وجود داشت و همچنین عدم اشراف به قانون برای دریافت این سهمیه‌ها، ما این سهمیه را به راحتی از دست می‌دادیم که نتیجه این مسئله هم گلایه‌مندی روز افزون مردم از نبود آسفالت مناسب در این شهرها است.

وی عنوان کرد: سال گذشته با اولتیماتومی که در زمینه جذب سهمیه قیر رایگان به فرمانداران و‌ شهرداران استان داده شد خوشبختانه نه تنها عمده سهمیه پنج هزار و ۵۰۰ تنی قیر استان در سال گذشته اکنون جذب شده است بلکه سهمیه بیشتری نیز در این خصوص گرفته خواهد شد.

شریعتی اضافه کرد: البته لازم است که شهرداران، فرمانداران و اداره‌کل امور شهری و راه‌شهرسازی استان نیز بر چگونگی استفاده مطلوب و استاندارد از این سهمیه قیر دولتی هم نظارت کافی و اساسی داشته باشند و از حیف و میل آن جلوگیری به عمل بیاورند تا موجبات رضایتمندی مردم را فراهم کنند.

استاندار خوزستان یکی از درخواست‌های مهم مردم را ساماندهی آسفالت خیابانها عنوان کرد و گفت: اداره‌کل راه و شهرسازی باید از هم اکنون برای جذب سهمیه قیر سال ۹۸ استان فعالانه وارد گود شود و با طی کردن هرچه سریعتر روند ادارای آن شرایط لازم برای دریافت این سهمیه را کسب کند.

وی در ادامه تاکید کرد: فرمانداران استان باید نسبت به برگزاری مرتب جلسات ستاد باز آفرینی شهری در سطح شهرستانهای خود متعهد باشند و‌ گزارشات این جلسات را نیز هر چند وقت یکبار به طور منظم در اختیار اداره‌کل راه و شهرسازی استان قرار دهند تا براساس این گزارشات بتوانیم یک دستورکار مناسبی را برای ستاد بازآفرینی شهری استان تهیه و مقدمه تعریف پروژه برای ارسال به تهران را نیز فراهم کنیم.

شریعتی در پایان ضمن اشاره به بخشنامه جدید تسهیلات بانکی برای بازسازی بافتهای فرسوده شهری گفت: شهرداران و معاونین عمرانی فرمانداران باید در این خصوص به روشهای مختلف به مردم اطلاعرسانی کرده و در جلسات بازآفرینی شهری که در شهرستانهای خود برگزار می‌کنند شرایط لازم برای اخذ این تسهیلات را برای عموم تشریح کنند تا براین اساس بتوان در بحث احیای بافت‌های فرسوده شهری، یک جهش قابل ملاحظه‌ای را در سطح استان ایجاد کنیم.