ارتباط با سازمان های مردم نهاد و رسانه ها، یکی از مصادیق حقوق شهروندی است

خورنا |  محمد حری فرماندار شهرستان بهبهان در جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی گفت: ارتباط با سازمان های مردم نهاد و رسانه ها یکی از مصادیق حقوق شهروندی است.

به گزارش خبرگزاری خورنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری بهبهان جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی به ریاست محمد حری فرماندار شهرستان بهبهان برگزار شد.

محمد حری فرماندار شهرستان بهبهان در این جلسه گفت:

مردم می بایست با حقوق خودشان آگاه شوند، تا مطالبه گری از سوی مردم موجب تقویت خدمت رسانی گردد.

بهترین ناظر و بازرس بر عملکرد مسولین، خود مردم هستند، که آگاهی از حقوق شهروندی و تقویت روحیه مطالبه گری می تواند زمینه این امر را فراهم نماید.

ارتباط با سازمان های مردم نهاد و رسانه ها، یکی از مصادیق حقوق شهروندی است، که می تواند نظارت مردم را پالایش کند؛ لذا همه مدیران دستگاه های اجرایی موظف به ارتباط تنگاتنگ و مستمر به اصحاب رسانه و پاسخگویی به مردم هستند.

حقوق شهروندی با دو اصل کرامت انسان و منع تبعیض، زمینه رشد شخصیت فردی و اجتماعی شهروندان را فراهم می نماید، و دولت تدبیر و امید با همین رویکرد در اقدامی شایسته منشور حقوق شهروندی را تدوین و رونمایی نمود، که همه مسولین دستگاه های اجرایی موظفند با آگاهی بخشی مردم را با حقوق خود آشنا کنند.

هدف از ایجاد دولت الکترونیک و میز خدمت در دستگاه های اجرایی، تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی است، که از همه دستگاه های اجرایی می خواهم اهتمام ویژه ای به این امر داشته باشند.

همه ادارات جهت اصلاح نقاط ضعف و استفاده از پیشنهادات و نظرات مردم از طرق مختلف نظر سنجی انجام، و با تحلیل نتیجه آن روند خدمت رسانی به مردم را تسهیل نمایند.