نشست هیات مدیره کانون وکلای دادگستری خوزستان با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد

با آغاز به کار دوره جدید هیات مدیره کانون وکلای خوزستان که از اسفند ماه ۹۷ فعالیت خود را شروع کرده است، لزوم ارتباط با نمایندگان استان به جهت تاثیرشان در امور قانون گذاری در برنامه های کانون وکلای خوزستان قرار گرفت.

در همین راستا سلسله جلساتی با حضور ساری نماینده اهواز، گلمرادی نماینده بندرماهشهر، نوری نماینده شوش، مختار نماینده آبادان و  یوسفی نماینده اهواز در محل کانون وکلای دادگستری خوزستان برگزار شد.

در این جلسات که با حضور دکترطاهری نسب رییس کانون وکلای خوزستان، جویجری نائب رئیس، دکترمزارعی، دکترعزیزی، دکتر مرعشی عضو هیات مدیره و تعدادی از وکلای عضو کانون برگزار شد به لزوم پاسداشت استقلال نهاد وکالت به عنوان وصف اساسی این نهاد دیرپا تاکید شد.

عضو هیات مدیره کانون با اشاره به مطرح بودن طرح اصلاح برخی از مواد قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت که توسط دو تن از نمایندگان تهران به مجلس ارائه شده بیان کرد: این طرح مورد حمایت کانونهای وکلای دادگستری است و از نمایندگان استان درخواست حمایت از طرح مذکور در صحن علنی مجلس را کردند.

همچنین تلاش در جهت ادقام مرکز وکلا و مشاورین قوه قضاییه با کانوهای وکلا و حذف این نهاد موازی و لزوم توجه به امور صنفی وکلا، لزوم اجباری بودن استفاده از وکیل در دعاویاز دیگر موارد مطرح شده در این جلسات بود.

نمایندگان استان نیز با تاکید به اهمیت امر وکالت در دادرسی عادلانه بر لزوم حفظ استقلال این نهاد آمادگی خود جهت حمایت از طرحها و لوایحی که منجر به تقویت نهاد وکالت در جامعه میگردد را اعلام کردند.

در ادامه نیز نمایندگان استان خوزستان با اشاره بر استفاده شرکتهای درون استان از توانمندی وکلای بومی و لزوم معرفی بیشتر نهاد وکالت به مردم و تاکید بر آمادگی کانون وکلا جهت مشاوره به نمایندگان استان در امور حقوقی، برای عقد تفاهم نامه ای میان مجمع نمایندگان استان و کانون وکلای استان خوزستان اعلام آمادگی کرد‌.