برگزاری جلسه احراز سمت شهردار در هاله ای از ابهام!! /شهروندان و فعالین اجتماعی بندرامام خمینی(ره) در انتظار شفاف سازی عملکرد شورا و شهرداری

به گزارش خبرگزاری خورنا از بندرامام خمینی(ره)، پس از اصرار و انکار برخی از اعضای شورای این شهر مبنی بر برگزاری جلسه احراز سمت شهردار مستندا به مفاد بند د تبصره ۴ ماده ۸۰ قانون شوراها و ماده ۵ آیین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی، هر زمان که شوراها تشخیص دهند که شهردار فاقد یک یا چند مورد از شرایط احراز از جمله محل سکونت باشد، باید به وظیفه قانونی خود عمل کنند.

بیش از دو سال از سکانداری محمد عبیاوی در سمت شهردار بندرامام خمینی(ره) می گذرد اما کاسه صبر مردم و فعالان اجتماعی از عملکرد شهردار غیر بومی لبریز شده است.

عدم شفاف سازی عملکرد شهرداری در بعد مالی، عمرانی و عدم وجود برنامه ریزی هدفمند و در این میان پروژه هایی از جمله زیرگذر بازار صدوقی و ساماندهی بازار که از معضلات مهم این شهر ۱۰۰ هزار نفری است در حد حرف و شعار و مصاحبه باقی ماند.

بحران مدیریت در شهرداری بندرامام خمینی(ره) نیز یکی دیگر از دستاوردهای مدیریتی شهردار این شهر است. اعتصابات مداوم کارگران شهرداری و اعتصاب دسته جمعی مدیران ارشد شهرداری در واکنش به عملکرد ضعیف شهردار بندر امام خمینی(ره) گوشه ای از این بحران مدیریت به شمار می رود.

حال بعد از گذشت دو سال از عمر شورا و شهردار، عملکرد ضعیف شهردار و همچنین شورای اسلامی به عنوان ناظر برعملکرد این شهردار غیر بومی صدای اعتراض شهروندان و فعالان اجتماعی را درآورده و در این میان در برخی از نقاط شهر مردم اعتراضات خود را بر روی دیوارهای شهر مکتوب کرده اند.

شهروندان و فعالان اجتماعی خواهان ورود فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر به عنوان مرجع حل و فصل اختلافات هستند. اختلافاتی که قطعا‌ به ضرر مردم و آینده شهر است.

با توجه به مفاد قانون صدرالذکر و عدم سکونت شهردار بندر امام که تخلف اداری به شمار می رود و مرجع رسیدگی کننده به این موضوع فرمانداری است، لذا انتظار می رود عالی ترین نماینده دولت در شهرستان هرچه سریع تر به این مسأله ورود کند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *