مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خوزستان عنوان کرد:

آسیب جدی سیل به ۱۰۴ ﻣﺪﺭﺳﻪ استان ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ

ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ ﻧﻮﺳﺎﺯﯼ، ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻭ ﺗﺠﻬﯿﺰ ﻣﺪﺍﺭﺱ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ گفت: در حادثه سیل اخیر ۱۱۴ مدرسه‌ استان دچار آبگرفتگی شده بودند که از این تعداد به ۱۰۴ مدرسه استان آسیب‌های جدی وارد شده است

احمدرضارستمی: به گزارش خورنا در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان خوزستان در سال ۹۸ که امروز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد علی قربانی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: از این تعداد مدرسه آسیب دیده در اثر سیل اخیر ۵۰ مدرسه باید به طور کلی تخریب و ۵۴ مدرسه دیگر نیز مورد تعمیر و بازسازی اساسی قرار بگیرد.

ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ ﻧﻮﺳﺎﺯﯼ، ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻭ ﺗﺠﻬﯿﺰ ﻣﺪﺍﺭﺱ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ در مورد منابع تامین اعتبار برای جبران خسارات ناشی از سیل به مدارس استان خوزستان گفت: اختصاص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار از سوی سازمان نوسازی مدارس کشور اولین گامی است که در این خصوص برداشته شده است و در گام بعدی نیز باتوجه به برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در تهران قرار است که از این طریق هم منابع خوبی به استان برای جبران خسارات تزریق شود.

وی ادامه داد: البته وزارت نفت نیز در هیأت مدیره خود تصویب کرده است که خسارات مدارس سیلزده در مناطق تحت پوشش شرکت نفت را جبران کند.

قربانی گفت: از جمله تفاهماتی که هفته گذشته در جشنواره اخیر خیرین مدرسه‌ساز به امضا رسیده است می‌توان به تعهد بنیاد فردوس برین برای ساخت پنج مدرسه، موسسه مهرگیتی دو مدرسه، بانک پاسارگاد شش مدرسه، شرکت نفتی o1 یک مدرسه بزرگ و همچنین اصناف تهران برای ساخت دو مدرسه بزرگ در مناطق سیل زده استان اشاره کرد.

ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ ﻧﻮﺳﺎﺯﯼ، ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻭ ﺗﺠﻬﯿﺰ ﻣﺪﺍﺭﺱ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ برآورد ریالی خسارات سیل اخیر به مدارس خوزستان را ۹۹ میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: مدارس شهرستان شوش، ناحیه چهار اهواز و شادگان بیشترین خسارات را در این حادثه دیده‌اند.

وی عنوان کرد: استان خوزستان علاوه بر اینکه ۱۰ هزار کلاس درس نسبت به نورم کشوری کمبود دارد، در حدود ۱۰ هزار کلاس تخریبی هم دارد که در مجموع می‌توان گفت که این استان نسبت به نورم کشوری در حدود ۲۰ هزار کلاس درس کمبود دارد.

وی در پایان ضمن بیان این مطلب که اعتبارات استانی تجهیز و نوسازی مدارس استان خوزستان برای سالجاری ۱۸۵ میلیارد تومان می‌باشد اظهار کرد: میزان اعتبارات ملی استان خوزستان نیز در این خصوص ۱۳۵ میلیارد تومان است که از این لحاظ خوزستان در سطح کشور دارای رتبه اول تخصیص اعتبارات تجهیز و نوسازی مدارس است.