سرمربی تیم واترپلو نفت امیدیه: هیات خوزستان عرصه تاخت‌و‌تاز برخی افراد شده است

خورنا: سرمربی تیم واترپلو نفت امیدیه معتقد است هیات فعلی خوزستان نماد بی‌نظمی کاملی است که از هیات‌های قبل به ارث برده است.

رضا جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، ابتدا درباره شرایط تیمش اظهارکرد: پس از پایان نیم‌فصل اول، دو هفته استراحت کردیم و به تازگی تمرینات‌مان را آغاز کرده ایم. دو نفر از بازیکنان‌مان در اردوی تیم‌ملی برای اعزام به مسابقات جهانی استرالیا هستند و دو بازیکن دیگر نیز که تهرانی هستند، تمرینات خود را در تهران انجام می‌دهند.

وی افزود: فعلا منتظریم تا فدراسیون برنامه‌های خود را مشخص کند و پیش‌بینی شخصی مربیان این است که لیگ ۲۴ آذرماه آغاز شود ولی هنوز چیزی از سوی فدراسیون اعلام نشده است. فکر می‌کنم قبل از آغاز دور برگشت رقابت‌ها، به حد آمادگی برسیم ولی از نظر هماهنگی باتوجه به حضور نداشتن چند تن از بازیکنان اصلی‌مان، فکر می‌کنم در ابتدای نیم‌فصل دوم به مشکل برخورد کنیم.

سرمربی تیم واترپلو نفت امیدیه درخصوص جذب بازیکن در نیم‌فصل گفت: براساس نامه فدراسیون، از ۲۰ آذرماه نقل و انتقال بازیکنان آغاز می‌شود. در حال حاضر باوجود مشکلات مالی که داریم بعید می‌دانم بتوانیم بازیکنی به تیم اضافه کنیم ولی پیگیر این موضوع هستیم و به یک بازیکن برای ارنج اصلی نیاز داریم.

وی عنوان‌کرد: تاکنون هیچ پولی به بازیکنان‌مان پرداخت نکرده‌ایم و وضعیت‌مان مشابه با تیم هیات واترپلو استان است. البته قراردادهای سال گذشته بازیکنان به طور کامل پرداخت شده است و اضافه بر قرارداد، پاداش نیز داده شده است. مزیت شرکت نفت این است که شاید پرداخت‌ها به تاخیر بیفتد ولی صد درصد پرداخت می‌شود و نگرانی‌ای از این بابت نداریم. البته امسال مشکلات اقتصادی گریبان‌گیر کل کشور شده و تاثیر آن بر صنعت نفت بیشتر بوده است.

جعفری درخصوص وضعیت هیات واترپلو و شنا خوزستان اظهارکرد: وضعیت فعلی شاید تفاوت چندانی با سال‌های گذشته نداشته باشد زیرا هیات چندین سال است که توسط سرپرست اداره می‌شود و نه فدراسیون و نه مسوولان ورزش استان، توجهی به این رشته نمی‌کنند و خیلی هم خوشحالند که این ورزش این گونه اداره می‌شود.

وی افزود: جالب است که گرشاسبی باوجود درایت و این‌که مرتبا به عنوان مدیر نمونه انتخاب می‌شود، چگونه راضی می‌شود که چنین ورزشی که در اسلام هم به پرداختن به آن توصیه شده است، بدون برنامه رها شود و فقط به منبع درآمدی برای برخی افراد تبدیل شود.

سرمربی تیم واترپلو نفت امیدیه بیان‌کرد: ورزش با هیچ چیز دیگری نباید درهم آمیخته شود مخصوصا سیاست. اگر قرار باشد در این هیات کاری انجام شود باید افراد کاملا ورزشی در آن حضور داشته باشند. یک نفر به عنوان رییس هیات منابع مالی را تامین کند ولی نوع برنامه‌ریزی هیات باید توسط افراد کاملا ورزشی انجام شود ولی در حال حاضر به جز حرف و شعار چیز دیگری نمی‌بینیم. کسانی که در حال حاضر در هیات پستی دارند نمی‌توانند جوابگو باشند و حتی معلوم نیست از چه کسی باید انتقاد شود. هیات عرصه تاخت و تاز یک عده افراد شده و تنها چیزی که در این بین مظلوم مانده است ورزشی است که هر ساله بیشتر به سمت نابودی کشیده می‌شود.

وی ادامه‌داد: هیات با این وضعیت فاجعه‌بار چه نیازی دارد که در لیگ برتر واترپلو کشور تیم داشته باشد؟ قبلا دفاع ما از تیم هیات استان این بود که از بازیکنان بومی در تیم استفاده می‌کند ولی متاسفانه سال گذشته شش، هفت بازیکن غیربومی داشت و امسال که با صراحت تمام بازیکنان غیربومی جذب کرده ‌است و من نمی‌دانم هدف آن‌ها از این کار چیست. حتی اگر شهرداری اهواز اسپانسری این تیم را می‌پذیرفت این پول نباید صرف بازیکنان غیربومی می‌شد. ما هنوز به این درک نرسیده‌ایم که هیات شنای استان باشگاه نیست که تیم‌داری کند یا دنبال مقام باشد. متاسفانه برخی می‌خواهند از این تیم هم به عنوان ستاد تبلیغاتی خود استفاده کنند. پولی که قرار بود شهرداری به تیم استان بپردازد، باید برای بازیکنان بومی و جوانان استان صرف و بخشی از آن نیز برای استعدادیابی هزینه شود تا حداقل بتوانیم در استان افرادی را پرورش دهیم.

جعفری عنوان‌کرد: در فدراسیون در حال حاضر خودمحوری کامل از سوی سرپرست وجود دارد و وضعیت بهتری از هیات استان ندارد. فدراسیون تعلیق است و تمام عملکردهای آن زیر سوال است. لیگ ما از نظر فدراسیون جهانی مشروعیت ندارد و چیزی به نام تیم‌ملی بزرگسالان نداریم و نتایج جوانان در مسابقات جهانی نیز از قبل مشخص است که البته انتظاری هم نداریم.

وی افزود: واقعا گرشاسبی وضعیت این رشته ورزشی را نمی‌بیند؟ شش، هفت سال است که وضعیت هیات این‌گونه است. اهرم‌های سیاسی در ورزش در حال نابودکردن ورزش هستند. اصلا متولی‌ای وجود ندارد و معلوم نیست با چه کسی باید حرف زد. زمانی که قرار بود انتخابات هیات انجام شود، اتفاقات و برنامه‌ریزی‌های عجیب و غریب هیات برای رای آوردن یک فرد خاص، موجب شد که انتخابات به هم بخورد.

سرمربی تیم واترپلو نفت امیدیه خاطرنشان‌کرد: من مخالفتی با حضور شخصی مانند سودانی در راس هیات ندارم؛ هر کسی که می‌تواند برای این ورزش منابع مالی تامین کند به درد این ورزش می‌خورد ولی نفراتی که بعد از رییس قرار می‌گیرند باید کاملا ورزشی باشند. ما در گذشته افتخارات زیادی در این رشته داشته‌ایم و اگر قرار باشد به همین راحتی این رشته را در اختیار فردی قرار دهیم که از آن اطلاعی ندارد، ورزش نابود می‌شود؛ مثل همین شرایطی که در آن قرار گرفته‌ایم.

وی عنوان‌کرد: آینده‌ای برای این رشته وجود ندارد؛ ما چه بستری ساخته‌ایم که آینده‌ای وجود داشته باشد؟ اگر وضعیت خوب وزارت نفت در خوزستان نبود همین چیزی که الان داریم را نیز نداشتیم. ما از امکانات نفت استفاده می‌کنیم و بازیکنان را برای لیگ پرورش می‌دهیم وگرنه چه برنامه‌ای، چه کاری و چه تزریق مالی از هیات داشته‌ایم. هیات کاری انجام نداده که به دنبال آینده باشد.

جعفری درباره راه‌کار برون‌رفت از این وضعیت گفت: تنها راه‌کار کنار گذاشتن دشمنی‌های بی‌مورد و استفاده از افرادی است که در این رشته ورزشی برای خودشان تز دارند. منافع ورزشی باید در نظر گرفته شود و از نفرات بزرگ واترپلو استان استفاده کنیم که در حال حاضر کنار گذاشته شده‌اند تا برنامه‌ریزی علمی و مدونی برای این رشته انجام دهیم. باید مجمع بزرگی به وجود بیاوریم تا درمورد مشکلات موجود راه‌کار پیشنهاد شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *