رونمایی خورنا از برنامه علی گلمرادی برای انتخابات «مجلس ۹۸»

علی چاروسائی، مدیرمسئول خبرگزاری استانی خورنا در یادداشتی نوشت: علی گلمرادی نماینده مردم بندرماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس دهم شورای اسلامی است. حوزه ای با جمعیتی نزدیک به نیم میلیون نفر و وسعتی بسیار زیاد که در الویت های تقسیم حوزه و افزایش نماینده قرار دارد.

اما گلمرادی چگونه نماینده شد؟ به گفته نزدیکان سابق علی گلمرادی، وی برای جلوگیری از رای آوری علی دژمان و درو کردن آرای دژمان در بندر امام خمینی، در انتخابات مجلس دهم کاندیدا شد و تقریبا میتوان گفت برنامه مدونی برای حوزه انتخابیه نداشت زیرا بر این باور نبود که میتواند به عنوان نماینده انتخاب شود.

اما گلمرادی خوش شانس، توانست با رای باورنکردنی و بیش از ۹۰ درصدی مردم بندر امام خمینی به مرحله دوم انتخابات برود و در رقابت با حبیب آقاجری نماینده وقت پیروز انتخابات شد.

گلمرادی به خصوص در دور دوم انتخابات مجلس با قول های مداوم به مردم در حوزه های مختلف توسعه و اشتغال، همه مردم را امیدوار کرد و همه فکر میکردند در دوره گلمرادی، قرار است شهرشان از این رو به آن رو تغییر کند. گلمرادی گفته بود که قرار است به اندازه ۹ دوره نمایندگان قبل از خود، کار کند. اما در ادامه و پس از گذشت نزدیک به ۲ سال از ورود گلمرادی به مجلس و بالا گرفتن انتقادات مردمی از گلمرادی، وی برای آرام کردن فضا جمله ای فوتبالی  بیان کرد. وی گفت که «در نیمه دوم گل میزنم»! انگار که در نیمه اول حریف را نفله کرده و نیمه دوم فقط به یک تمام کننده نیاز داشت تا بازی را شش-هیچ برنده شود! چند ماهی هم مردم منتظر نیمه دوم بودند تا شاهد گلهای علی گلمرادی شوند. اما باز هم خبری نشد و تقریبا همه ی شصت و اندی هزار نفری که در دور دوم به گلمرادی اعتماد کرده بودند، از رای خود روی برگردانده و ناامید شدند.

گلمرادی حالا اطراف خود را خالی از طرفدار دیده و باز هم ادامه حیات سیاسی خود را وابسته به «ماجرای قدیمی و لاینحل محدوده و شهرستان شدن بندر امام خمینی» میداند. گلمرادی که در این ۳ سال و اندی، تمام ظرفیت خود را برای شهرستان شدن بندر امام خمینی گذاشت، نتوانست موفق شود و مهم ترین طرفداران خود یعنی مردم بندر امام خمینی که اگر نبودند، گلمرادی خواب مجلس را هم نمیدید، از دست داده است.

اما گلمرادی که نمیخواهد نمایندگی مجلس و صندلی سبز بهارستان را از دست دهد، با مصاحبه های جنجالی سعی دارد در ماه های پایانی مانده به انتخابات، خود را به جمع مدعیان قهرمانی بازگرداند و در وقت اضاف گل بزند! مصاحبه هایی پیرامون تلاش برای ارتقای شهرک طالقانی بندرماهشهر به شهر و ارتقای بندر امام خمینی به شهرستان که اگر اتفاق می افتادند، تقریبا رای گلمرادی در انتخابات بعد، تضمین شده بود، اما ناتوانی گلمرادی برای انجام مهمترین تعهدش، وی را از جمع مدعیان رقابت های اسفند ۹۸ خارج کرده است.

گلمرادی اما همچنان مصاحبه های خود پیرامون حریم و محدوده و شهرستان شدن بندر امام خمینی را رها نکرده، گویی تنها مسیری که میتواند گل بزند، همین مسیر است!

اما خورنا به خبرهایی دست یافته که شاید حالا برای اولین بار بیان میشود. گلمرادی در چند ماه اخیر توانسته برای ارتقای بندر امام خمینی چند مصوبه و چند امضا پای نامه های شهرستان شدن جمع و جور کند و آن ها را در آرشیو افتخارات خود نگه داشته تا در ایام انتخابات به عنوان برگ سبز رونمایی کند. گویی تمام تلاش های علی گلمرادی در طول ۴ سال نمایندگی در همان نامه هایی خلاصه شده که قرار است در ایام انتخابات رونمایی شود و با آنها رای جمع کند اما نکته این است که باز هم قرار نیست در ایام انتخابات گلی به ثمر برسد، فقط قرار است این نامه ها و مصوبه ها عمومی شود و علی گلمرادی با گرو گرفتن آنها به مردم بگوید: «اگر رای آوردم در دوره بعد گل میزنم!» اما کیست که نداند گره کور شهرستان شدن بندر امام خمینی در طول ۳ دهه اخیر به دست هیچ نماینده، استاندار و رئیس جمهوری باز نشده و نخواهد شد و مردم مظلوم بندر امام خمینی همچنان بجای مطالبه ی مهمترین نیازهای شهرشان از مسئولین، چشم انتظار شهرستان شدن در رکود توسعه گرفتار شده اند.

بر اساس خبرهای خورنا، گلمرادی اعتقاد دارد با رونمایی از نامه های پیگیری شهرستان شدن بندر امام خمینی، دوباره میتواند اعتماد بیش از ۲۰ هزار نفر از آنها را جلب کند و در عوض به آنها قول دهد که در دور بعد بندر امام را به شهرستان ارتقا دهد. البته در کنار ۲۰ هزار رای بندر امام، روی ۷ – ۸ هزار رای از آرای مردم شهرک طالقانی نیز حساب کرده تا در عوض به آنها قول دهد در دور بعد برای آنها هم گلزنی خواهد کرد و این شهرک هم به شهر ارتقا پیدا خواهد کرد.

در کنار این ۲۰ هزار و آن ۸ هزار، روی ۴ – ۵ هزار رای پراکنده از مجموع شهرستان های هندیجان، امیدیه و بندرماهشهر نیز حساب کرده که معلوم نیست برای این ۴ – ۵ هزار نفر، چه گلی قرار است در دور آینده به ثمر برساند؟

به گزارش خورنا، همه اینها در حالی است که علی گلمرادی در دور بعد بتواند قبل از اعتماد مردم، اعتماد شورای نگهبان را جلب کرده و به جمع کاندیداهای نهایی راه پیدا کند!

یا…هو

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • قنواتی گلمرادی دیگه تایید صلاحیت نمیشه. اگه هم بشه با ۲ هزار رای خفت بار آخر میشه . هیچ کاری نکردددد
  • قاسمی رای ما حوج حبیب
  • بندری شنیدم دژمان دوباره میخواد کاندید شه ؟ خسته نشد خداییش ؟
  • ایلامی سربندر شهرستان میشه به کوری چشم معشوریل
  • حسن آقای نویسنده مثل اینکه چیزی گیر شما نیومده که اینجوری راجب آقای گل مرادی اظهار نظر میکنی آقای گلمرداری هرچند کاری نکرد ولی به شما و امثال شما باج نداد
  • ندا حتی اگر به مرحله ی گل طلایی برسه نمیتونه گل بزنه مطمینا ضربات پنالتی هم میبازه
  • nika این نامه ها ی پیگیری شهرستان شدن بندرامام،خیلی وقته رو شدن!شما خبر نداشتید آقای چاروسایی؟فکرمیکنم بهترین کار اینه که اصلا در انتخابات شرکت نکنیم.واقعا چه اهمیتی داره کی انتخاب بشه و بره مجلس،در حالیکه تنها هدفشون پر کردن جیب خودشون هستش!کلا باید این انتخابات،حداقل توی این حوزه،از جانب مردم تحریم بشه! حداقل اینجوری وقتمون رو هدر ندادیم!