برخورداری ۱۳۹ یتیم از کمک‌های خیرین در اروندکنار

خورنا : سیدپرویز دادروان اظهار داشت: صدقه و انفاق و شرایط آن و نیز فرهنگ سازی آن در جامعه، به عنوان یک ارزش در آیات و روایات مختلفی مطرح شده است، چرا که این کار باعث ارتباط فرد با خالق خود و سبب مشارکت وی درکار خیر شده و علاوه بر اجر اخروی که تاکید زیادی برآن شده، در این دنیا از نظر روحی و روانی، سبب تحول وی خواهد شد.
به گزارش خورنا و به نقل از فارس، وی افزود: از دیدگاه اسلام، انفاق به دو صورت مخفی و آشکار می باشد، آنجا که به پرداخت آشکار صدقه و انفاق امر شده است، مقصود همان صدقات واجب یعنی خمس و زکات است و آنجا که امر به مخفی نمودن آن نموده مراد همان صدقات مستحب است
سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) اروندکنار با بیان اینکه یکی از بزرگترین مشکلات جوامع امروزی اختلاف طبقاتی بین افراد جامعه بوده که با پیشرفتهای صنعتی این فاصله روز به روز بیشتر می شود گفت: انفاق به عنوان هدیه الهی به نوع بشر سبب حل مشکل اختلاف طبقاتی شده و در جوامعی که این فریضه رواج پیدا می کند، دلهره، اضطراب، بدبینی، دشمنی و ستیز طبقاتی وجود نخواهد داشت .
وی با اشاره به اقدامات این مرکز در بهبود وضعیت رفاهی مددجویان زیرپوشش تصریح کرد: خانواده های ۱۱ نفر ازایتام زیر پوشش حمایت این نهاد درقالب  “طرح مفتاح الجنه” سرکشی شده وضمن دلداری و بررسی مشکلاتشان، هدایایی از قبیل سبد کالای غذایی به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال بین آنهاتوزیع شد.
دادروان به دیگر اقدامات کمیته امداد اروندکنار اشاره گرد و افزود: حمایت از مددجویان، دانشجویان خانواده‌های بی‌بضاعت، پرداخت وام‌های خوداشتغالی، تعمیر مسکن، ایجاد کارگاه‌های خیاطی، برگزاری کلاس‌های آموزش خیاطی، مساعدت به جشن‌های ازدواج جوانان بی‌سرپرست، کمک به بیماران و … از جمله فعالیت‌های این نهاد مردمی است.
وی با بیان اینکه همچنین تعداد ۱۳۹ یتیم از حمایت‌های خداپسندانه و مالی و معنوی ۱۲۱نفر از افراد خیر و با سخاوت شهرستان بهره مند شدند خاطرنشان کرد: دراین طرح که فرزندان زیر۱۸ سال را شامل م‌ شود، ماهیانه برای هر یتیم مبلغ ۱۵۰ هزار ریال به حساب آنها واریز می‌شود.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) اروندکنار اظهار داشت: همه تلاش کمیته امداد در این منطقه حمایت از افراد تهی‌دست و مستمند است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *